تعهد به مسئولیت های اجتماعی زمینه ساز توسعه پایدار صنعت پتروشیمی

تعهد به مسئولیت های اجتماعی زمینه ساز توسعه پایدار صنعت پتروشیمی
صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود با تعهد و توجه ویژه به مسئولیت های اجتماعی، زمینه را برای تحقق توسعه پایداراین صنعت ارزش آفرین هموار می کند.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آستانه برگزاری دومین همایش مسئولیت های اجتماعی در گفتگو باخبرنگار نیپنا اظهار کرد: مسئولیت های اجتماعی و توجه مستمر به این مهم اخلاقی زمینه  را برای هم افزایی و انسجام صنعت پتروشیمی فراهم می کند.

عباس شعری مقدم افزود: هرصنعتی در راه توسعه خود مزایا و معایبی را برای ساکنان منطقه ای که صنعت در آن ساخته شده همراه می آورد و امروز صنایع مختلف باید بیش از پیش توجه به مسئولیت های اجتماعی را در شرکت ها و سازمان ها نهادینه کنند.

وی با بیان این که طی سال های گذشته اقدام های بسیار خوبی در حوزه نظریه پردازی و عملیاتی کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی انجام شده است، گفت: یکی از مهم ترین اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمک به تولید پایدار در مجتمع های پتروشیمی بوده است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: برگزاری نخستین همایش مسئولیت های اجتماعی دستاوردهای خوب و جامعی را به همراه داشت و امید است دومین همایش نیز بتواند مسئو لیت های اجتماعی شرکت ها رابطور گسترده تری تببین کند.

شعری مقدم کمک به کیفیت و توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت کارکنان را که از گذشته با ایجادساختاری مناسب تحت عنوان مدیریت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست استخراج یافته است از دیگر فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیت های اجتماعی برشمرد و افزود: شرکت های باید توجه داشته باشند که مسئولیت های اجتماعی فقط امور خیریه نیست.

وی کمک به ایجاد سیستم های مدیریت کیفیت و تنظیم دستورالعمل های لازم، ارائه آموزش های تخصصی، حفظ آمادگی در مقابل حوادث صنعتی احتمالی در محیط کار و همچنین توجه به صیانت از محیط زیست را از دیگر نشانه های اهمیت به مسئولیت های اجتماعی دانست.

شعری مقدم ادامه داد: بی تردید یکی از راهکارهای اساسی برای پیوند مستمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت هایی که اکنون با ساختار خصوصی اداره می شوند، مسئولیتهای اجتماعی و توجه مستمر به این مهم اخلاقی است که زمینه ساز هم افزایی وسرانجام توسعه پایدار صنعت پتروشیمی می شود.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: توسعه فضای کسب و کار، بازگشت سرمایه و ایجاد حسن شهرت از پیامد های مثبت مسئولیت های اجتماعی به شمار می رود.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۶۹۵