زنگنه در وین با شرکتهای بزرگ نفتی دنیا گفتگو می کند

زنگنه در وین با شرکتهای بزرگ نفتی دنیا گفتگو می کند
وزیر نفت پیش از برگزاری نشست رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با شرکتهای بزرگ نفت و گاز دنیا دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه که برای شرکت در یکصد و شصت و نهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (چهارشنبه، ١٢ خردادماه) تهران را به مقصد وین ترک می کند، پیش از آغاز نشست رسمی این سازمان، قرار است با شرکتهای بزرگ نفتی در وین دیدار کند.

وی که در نشستهای پیشین این سازمان نیز با شرکتهای بزرگ نفت و گاز دیدار کرده بود در این نشست نیز طبق روال معمول با برخی از این شرکتهای دیدار می کند، بررسی بازار نفت و تصمیم گیری درباره سطح تولید نفت این سازمان و انتخاب دبیرکل جدید در دستور کار نشست ١٦٩ است، همچنین احتمال دارد در این نشست بازگشت کشور گابن به اوپک مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر نفت پیش از سفر به وین با بیان این که تفاوت نشست ١٦٩ اوپک با نشست گذشته این سازمان افزایش صادرات نفت ایران است، گفت: افزایش ٢ برابری صادرات نفت ایران نه تنها تاثیر منفی بر بازار نداشته بلکه به خوبی جذب بازار شده است.

بازار نفت در آستانه برگزاری نشست ١٦٩ به تعادل نسبی رسیده است و قیمت سبد نفتی اوپک نسبت به نشست ١٦٨ این سازمان حدود پنج دلار افزایش نشان می دهد.

یکصد و شصت و نهمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فردا (پنجشنبه، ١٣ خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می شود.

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۲۹
تعداد بازدید : ۸۶۷