افزایش 113 درصدی صادرات نفت ایران به کره در 4 ماه نخست امسال

افزایش 113 درصدی صادرات نفت ایران به کره در 4 ماه نخست امسال
شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد در 4 ماه نخست امسال، سئول مجموعا 30 میلیون نفت خام و میعانات گازی از ایران خریده است که 113.5 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد به عنوان لغو تحریم‌های ایران در ماه ژانویه و افزایش خرید نفت ارزان از ایران از سوی پالایشگاه‌های این کشور، صادرات نفت ایران به کره جنوبی در سال جاری بیش از 2 برابر شده است

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت کره جنوبی، در 4 ماه نخست امسال، سئول مجموعا 30 میلیون نفت خام و میعانات گازی از ایران خریده است که 113.5 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

شرکت ملی نفت کره اعلام کرد واردات سالانه نفت ایران در سال 2011 برابر با 87.2 میلیون بشکه بود اما این رقم در سال بعد بع علت تحریم‌ها به 56.1 میلیون بشکه کاهش یابد و پس از آن در سال 2014 تا 44.9 میلیون بشکه کاهش یافت.

به نوشته روزنامه یونهاپ، پالایشگاه‌های کره جنوبی به علت ارزانی 5 تا 6 دلاری نفت ایران به نسبت نفت قطر، خرید نفت ایران را افزایش دادند.

به دنبال افزایش خرید شرکت هانووها توتال پتروکمیکال، واحد شیمیایی گروه هانووها در ماه آوریل از ایران، شرکت اس‌کی اینو ویشن، پالایشگاه بزرگ کره جنوبی به همراه شرکت هیوندای اویل بنک، پالایشگاه‌های شماره 4 خرید نفت از ایران را افزایش دادند.

یک مقام آگاه در یکی از پالایشگاه‌ها گفت: «به محض برطرف شدن موانعی نظیر تسویه به دلار آمریکا برداشته شود، واردات نفت از ایران افزایش خواهد یافت.»

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۹۲۴