رییس اتحادیه بین‌المللی گاز مطرح کرد: افزایش سهم گاز طبیعی از مصرف انرژی

رییس اتحادیه بین‌المللی گاز مطرح کرد: افزایش سهم گاز طبیعی از مصرف انرژی
رییس اتحادیه بین‌المللی گاز از افزایش سهم گاز طبیعی در مصرف انرژی جهان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا در مالزی، داتوک عبدالرحیم هاشم ـ رییس اتحادیه بین‌المللی گاز ـ در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس جهانی گاز در کوالالامپور پایتخت مالزی گفت: طی سه سال گذشته سناریوی انرژی در جهان تغییر زیادی کرده است. وقتی مالزی در اکتبر سال 2009 ریاست اتحادیه بین‌المللی گاز را بر عهده گرفت جهان با یکی از بدترین بحران‌های مالی و اقتصادی خود مواجه بود و تقاضا برای انرژی در سطح پائینی قرار داشت.

وی تصریح کرد: در آن موقع بهای جهانی نفت خام به 78 دلار کاهش یافته بود و این در حالی بود که این میزان در جولای سال 2008 رکورد 150 دلار در هر بشکه را به ثبت رسانده بود. قیمت گاز نیز حدود چهار دلار در هر mmbtu بود که در مقایسه با بهای 11 دلاری در جولای 2008 کاهش زیادی نشان می داد.

این مقام مالزیایی افزود: از آن موقع اقتصاد جهانی بهبود پیدا کرده است اما تا پایان بحران زمان زیادی در پیش داریم، به طوری که هنوز بخش‌هایی از جهان شرایط اقتصادی چندان خوبی ندارند.

* افزایش سهم گاز طبیعی از مصرف انرژی جهان

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سهم گاز طبیعی از مصرف انرژی جهان افزایش خواهد یافت و از یک پنجم در حال حاضر به یک سوم تا سال 2050 خواهد رسید.

رییس اتحادیه بین‌المللی گاز گفت: سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان از مزایای گاز طبیعی آگاه هستند و به این سوخت توجه بیشتری نشان می‌دهند. گاز طبیعی می‌توان نیاز فزاینده به انرژی در جهان را تامین کند و این در حالی است که آلایندگی این سوخت در مقایسه با دیگر سوخت‌های فسیلی بسیار کمتر است.

وی تاکید کرد: در همین حال استفاده از گاز طبیعی مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به ذخایر عظیم گازی جهان و همچنین امنیت بالای این نوع سوخت اشاره کرد.

وی بیان کرد: رویدادهای مهم جهانی همچون حادثه تلخ فوکوشیما در مارس 2011 و همچنین بحران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نشان داده است که گاز طبیعی نقش مهمی در بازار ایفا می‌کند و باید به این سوخت توجه بیشتری شود.

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۰:۵۷
تعداد بازدید : ۹۴۹