رییس‌جمهور پیش از ترک تهران به مقصد پکن: پیشنهاداتی برای عبور از بحران اقتصادی جهان داریم

رییس‌جمهور پیش از ترک تهران به مقصد پکن: پیشنهاداتی برای عبور از بحران اقتصادی جهان داریم
رییس جمهور با پیشنهاداتی برای عبور از بحران اقتصادی موجود در جهان تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد پیش از ترک تهران به مقصد پکن در تشریح اهداف سفر چهار روزه خود به چین، با یادآوری این‌که سفر ما به چین با دو هدف صورت می‌گیرد،افزود: هدف اول از این سفر شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای است که در این سازمان شش کشور عضو هستند و چندین کشور به عنوان ناظر در این اجلاس شرکت می‌کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ایران همکاری‌های گسترده‌ای با اعضای این اجلاس در موضوعات مختلف دارد، افزود: در هفت سال اخیر منهای یک اجلاس در اجلاس سران در سطح رییس‌جمهور شرکت کردیم و زمینه‌‌های فراوانی برای همکاری بین کشورهای عضو این اجلاس وجود دارد و ما نیز در اجلاس پیشنهاداتی را برای عبور از تحولات جاری و بحران اقتصادی موجود در جهان داریم.

رییس‌جمهور ادامه داد: در مجموع‌ همکاری‌های ما با کشورهای عضو شانگهای همکاری‌هایی در سطح بالا است، از جمله در عرصه‌های اقتصادی و دیگر عرصه‌ها.

رییس‌جمهور هدف دیگر از این سفر را در قالب سفر دوجانبه به چین عنوان کرد و گفت:‌ از گذشته ما رابطه خوبی با چین داشتیم و حجم تجارت بین دو کشور بالا است و اکنون شریک اصلی تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و ما به دعوت رییس‌جمهور چین به این کشور سفر می‌کنیم و موضوعات مهمی در دستور کار مقامات دو کشور است و توافق‌نامه‌های جدیدی نیز بین مقامات دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در جریان این سفر در موضوعات مختلف به امضاء خواهد رسید.

وی گفت: تقریبا با اکثر روسای جمهورشرکت‌کننده در اجلاس دیدار می‌کنیم با ایرانیان مقیم چین دیدار خواهیم داشت،‌ با اساتید، دانشجویان و دانشمندان چین نیز در دانشگاه پکن دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد.

در جریان این سفر چهار روزه برخی از اعضای دولت از جمله صالحی وزیر خارجه، ‌قاسمی وزیر نفت، ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس‌جمهور، غضنفری وزیر صنعت و تجارت، حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، بقایی معاون اجرایی رییس‌جمهور، بهمنی رییس کل بانک مرکزی و ... رییس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد مورد بدرقه رحیمی معاون اول رییس‌جمهور قرار گرفت.

در فرودگاه مهرآباد در مراسم بدرقه رییس‌جمهور علاوه بر معاون اول،‌فروزنده معاون پارلمانی رییس‌جمهور،‌ بختیاری وزیر دادگستری، موسوی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زریبافان رییس بنیاد شهید حضور داشتند.

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۲
عصراقتصاد |
تعداد بازدید : ۹۱۸