همگرایی شرکت های پتروشیمی تضمین کننده صادرات پایدار

همگرایی شرکت های پتروشیمی تضمین کننده صادرات پایدار
شرکت های پتروشیمی و هلدینگ ها با همکاری و تعامل می توانند مسیر افزایش صادرات انواع محصولات پتروشیمی را هموار کنند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان در وضعیتی مطلوب قرار دارد اما یکپارچگی وهمگرایی میان آنها می تواند تضمین کننده صادراتی پایدار و بلند مدت باشد.

 مهندس مرضیه شاهدایی اظهارکرد: تولید محصولات متنوع پتروشیمی با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادارت از سوی مجتمع های پتروشیمی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال انجام است و در صورتی که بازرگانی یکپارچه و منسجم را نهادینه کنیم می توانیم افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات عملکرد بهتری را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: مداکره با شرکت ها و هلدینگ ها برای  ایجاد تعامل و همکاری بیشتر همچنان ادامه دارد و در صورتی که آنها برای فروش محصولات خود به ویژه  در مقاصد صادراتی با انسجام فعالیت کنند رونق در صادرات محقق خواهد شد که پیامد آن افزایش سهم صنعت پتروشیمی در صادرات غیر نفتی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بازار سنجی و توجه به معاملات بین المللی دارای اهمیت ویژه ای در بحث صادرات است گفت: تولید کنندگان متانول، پلی اتیلن، اوره و آمونیاک و دیگر محصولات پتروشیمی با  تعامل و همکاری می توانند نیازهای بازارهای بین المللی را سنجیده و اقدام به صادرات کنند.

به گزارش نیپنا، افزون بر مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشورمان ،فعالان صنعت پتروشیمی در بخش خصوصی نیز بر لزوم تحول در نحوه صادرات محصولات پتروشیمی با هدف افزایش توان رقابت با دیگر کشورها تاکید دارند .

  دبیرکل انجمن کارفرمایان پتروشیمی  چندی پیش با اشاره به سخت شدن تجارت محصولات پتروشیمی در دنیا گفت: برای از دست ندادن بازار این محصولات شرکت های پتروشیمی باید در زمینه بازرگانی منسجم عمل کنند و اگر امروز شرکت های پتروشیمی در زمینه بازرگانی با یکدیگر منسجم عمل نکنند ممکن است بازارهای خود را از دست بدهند.
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۵۲۳