ظریف تهران را به مقصد اسلو ترک کرد

ظریف تهران را به مقصد اسلو ترک کرد
وزیر امورخارجه در ادامه رایزنیهای دوره‌ای خود با مقامهای اروپایی، عازم نروژ و آلمان شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در سفر ٢ روزه به اسلو، ضمن رایزنیهای دوجانبه با بورگه برنده، همتای نروژی خود، با دیگر مقامهای این کشور نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی در جریان این سفر قرار است در نشستی در اسلو که به میزبانی وزارت خارجه نروژ و مرکز گفتگوهای بشر دوستانه این کشور برگزار می‌شود، شرکت کند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا نیز قرار است در این نشست که اسلو فروم ٢٠١٦ نام دارد، حضور یابند.

نشست افتتاحیه اسلو فروم ٢٠١٦ با سخنرانی ظریف، همتای نروژی وی و نیز موگرینی برگزار خواهد شد و پس از آن وزرای خارجه ایران، نروژ و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری سه جانبه شرکت خواهند کرد.

همچنین این احتمال وجود دارد که گفتگوهایی بین وزیر خارجه ایران با این مقامها در حاشیه اسلو فروم انجام شود.

وزیر امورخارجه ایران در مسیر بازگشت از نروژ، توقف چند ساعته‌ای در برلین خواهد داشت و با فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ظریف را در این سفر، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل و حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امورخارجه همراهی می‌کنند.

شایان یادآوری است که وزیر امورخارجه، نهم خردادماه نیز سفری پنج روزه به شمال و شرق اروپا شامل کشورهای لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی داشت.

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۴۱۷