محور اقتصاد مقاومتی تمرکز روی ظرفیتهای داخلی است

محور اقتصاد مقاومتی تمرکز روی ظرفیتهای داخلی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: محور اقتصاد مقاومتی تمرکز، برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی ظرفیتهای داخلی کشور است.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن بهرام نیا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: امروزه درمان اقتصاد بیمار کشور در گرو، تدبیر هوشمندانه و مولفه هایی از جمله عقلانیت محوری و تلاش جهادی است، خوشبختانه نسخه درمان اقتصاد بیمار ما در شرایط کنونی روشن است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: آیا ما بویژه تصمیم گیران و مجریان، درک درستی از فلسفه و لوازم و عواید اقتصاد مقاومتی داریم؟ شاکله و درون مایه اقتصاد مقاومتی تمرکز و برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی ظرفیتهای داخلی و فرصت و مزیتهای مناطق کشور در بخشهای مختلف است.

وی افزود: در نظام بین المللی که شاکله آن براساس سلطه می چرخد چاره ای جز پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم و البته مفهوم اقتصاد مقاومتی اقتصاد منزوی نیست.

بهرام نیا افزود: بدیهی است در نظام بین الملل به اندازه قدرت و داشته های هر کشور سهم و امتیاز می دهند، به همین دلیل سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است.

وی گفت: نقشه راه و راهبرد کشور مشخص است، تکلیف ما به ویژه دولت و مجلس اقدام و عمل است سهم مجلس قانونگذاری و نظارت است.

بهرام نیا افزود: به دولت پیشنهاد می کنم در چارچوب استراتژی نظام و اسناد بالادستی و مطالبات مردم و ضرورتهای کشوردر حوزه های مقابله با آسیبهای اجتماعی، مقابله با رکود و بیکاری، رونق تولید و فضای کسب و کار و معیشت مردم و ارتقا بهره وری و مقابله با فساد در صورتی که با خلاء قانونی یا نارسایی و ناکارآمدی قوانین مواجه است لایحه بفرستد و از ظرفیت مجلس برای تسریع حرکت توسعه کشور حسن استفاده را بکند.

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۴۳۷