برجام فضای مناسبی برای فعالیتهای مختلف اقتصادی فراهم کرده است

برجام فضای مناسبی برای فعالیتهای مختلف اقتصادی فراهم کرده است
رئیس جمهوری با بیان این که برجام فضای مناسب و آماده‌ای را برای فعالیتهای مختلف فراهم کرده است، گفت: باید از فضای مناسبی که با برجام ایجاد شده، برای پیشرفت کشور و فعالیتهای مختلف اقتصادی بهره بگیریم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، شب گذشته (شنبه، ٢٩ خردادماه) در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه، تقویت امید و اعتماد در جامعه و تلاش برای جلوگیری از لطمه دیدن امید مردم را ضروری دانست و گفت: آرامش و ثبات امروز جامعه و پیشرفتهای حاصله مرهون همین روحیه امید و آرامش مردم است.

وی با اشاره به یکی از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی، افزود: ایشان در این جلسه تاکید کردند که یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم ایجاد آرامش در اقتصاد و جامعه است و این مسئله نباید لطمه بخورد.

روحانی با بیان این که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فضای مناسب و آماده‌ای را برای فعالیتهای مختلف فراهم کرده است، تصریح کرد: اگر از این فضا در زمینه‌ های مختلف بهره‌برداری و استفاده نکنیم، هیچ فایده و ثمره‌ای به دست نخواهد آمد، بنابراین باید از فضای مناسبی که با برجام ایجاد شده، برای پیشرفت کشور و فعالیتهای مختلف اقتصادی بهره بگیریم.

رئیس جمهوری عنوان کرد: دولت یازدهم دولتی فراجناحی است. وقتی دولت حزبی باشد بدون تردید روزنامه‌ ها و تشکلهای مختلف از آن حمایت می‌کنند، اما وقتی که بخواهد فراجناحی عمل کند، کار دشوار می‌شود و زمانی که پیشرفت و دستاوردی به دست می‌آورد جناحهای مختلف خود را در آن سهیم می‌دانند و وقتی با مشکلی مواجه شود، خودشان را کنار کشیده و می‌گویند به ما ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: اگر دولت منتخب مردم و حرکت آن در جهت اهداف ملی است، پس حمایت از دولت به معنای حمایت از مردم است و از سوی دیگر اگر انتقاد از دولت در چارچوب خاص و منافع مردم باشد، آن انتقاد هم مفید و لازم است، دولت ضمن این که به رسانه نیاز دارد، باید بتواند با رسانه‌ ها ارتباط و تعامل داشته باشد.

روحانی، وجود هرگونه ضعف در ارتباط دولت با رسانه را یک نقص بزرگ دانست و با تاکید بر حل این مشکل، گفت: رفع فاصله‌ ها و تقویت ارتباط میان دولت و رسانه ضروری است.

رئیس جمهوری همچنین بر حضور رسانه‌ های کشورمان در عرصه منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد و افزود: امروز دنیا نیاز دارد که حرف و منطق جمهوری اسلامی ایران را بشنود، باید با ارتقا و تقویت جایگاه رسانه‌ های خود، حرفها و منطقمان را در سطح منطقه و جهان در برابر دشمنان و رقبا به گوش جهانیان برسانیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ های کشورمان در سطح جهانی دچار ضعف هستند که باید آنرا برطرف کرده و صدای خود را توسط انواع رسانه‌ های جمعی، مجازی و مکتوب به گوش جهانیان برسانیم.

روحانی با بیان این که اصحاب رسانه به معنای عام یعنی همه عالمان، فرهیختگان، تریبونها و فضای حقیقی و مجازی باید برای این حرکت بزرگ، دست به دست هم دهند، عنوان کرد: تفاوت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در این است که جامعه ما اسلامی است و ما به اسلام خود افتخار می‌کنیم و باید آثار این اسلام و اخلاق اسلامی در سراسر رسانه‌ های ما نیز مشاهده شود.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که ما به آزادی مطبوعات، رسانه‌ ها و قلم در ایران اسلامی افتخار می‌کنیم، گفت: البته همچنان در این مسیر مشکلات و ایراداتی وجود دارد که باید برطرف شوند.

وی، پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی را بر واردات غیرنفتی و همچنین شرائط مناسب کنونی برای جذب سرمایه در دولت یازدهم نشان از علایم مثبت و فضای مناسب کنونی جامعه دانست و افزود: نخستین بار در کشور، بخش خصوصی قرارداد همه امور زیرساختی راه‌آهن را امضا و اجرای آنرا در اختیار گرفته است.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۵۸۵