دولت از واحدهای تولیدی حمایت می کند

دولت از واحدهای تولیدی حمایت می کند
معاون اول رئیس جمهوری گفت: در برنامه‌ریزی های مربوط به اقتصاد مقاومتی حمایتهای ویژه‌ای از واحدهای تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش دارند و یا نیازمند حمایت هستند و حتی واحدهایی که تولید خوبی دارند انجام شده است.
  • به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، یکم تیرماه) پس از بازدید از چند واحد صنعتی در منطقه پاکدشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز از سه واحد بزرگ صنعتی در یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور بازدید کردم که تولید خوب، بهره‌وری بالا و بازار پرطرفدارشان نشان می‌دهد اوضاع آن طور که برخی ها می‌خواهند سیاه نمایی کنند نیست.

    معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که مهمترین نکته در اداره واحدهای تولیدی مسئله مدیریت است، افزود: مدیر آگاه به مسائل بین‌المللی، بازار و زمان که دارای تجزیه و تحلیل است می‌تواند در این شرائط واحد خود را خوب و با نشاط اداره کند.

    وی تصریح کرد: البته برخی مشکلات هم وجود دارد که نیازمند حمایت دولت از این واحدهاست تا ظرفیت تولید داخلی حفظ شود، خوشبختانه هر کدام از این سه واحدی که مورد بازدید قرار گرفت ٤٠٠ تا ٧٠٠ نفر نیروی فعال دارند و تولید خود را با قوت ادامه می‌دهند.

    جهانگیری در پاسخ به پرسشی درباره کمبود نقدینگی و نبود سرمایه در گردش، عنوان کرد: در سال ٩٣، ٣٤٠ هزار میلیارد تومان و در سال ٩٤، ٤١٧ هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی سرمایه در گردش به مدیریت واحدهای مختلف اختصاص یافته که ٣٠ درصد آن در بخش صنعت بوده است.

    معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که این سیاست ادامه می یابد و بانکها باید سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا همه واحدهای بالای ٦٠ تا ٨٠ درصد به طور کامل تکمیل شوند و در برنامه‌ریزیهای مربوط به اقتصاد مقاومتی حمایتهای ویژه‌ای از واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند و یا نیازمند حمایت هستند و حتی واحدهایی که تولید خوبی دارند انجام شده است.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۵۲۰