توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است

توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است
معاون طرح توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است، گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، نورالدین علی آبادی، معاون طرح توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است.

وی افزود: تا امروز برای فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی ١٠ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام این فاز، ٢٠ هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید تجهیزات اعتبار مورد نیاز است که در مجموع فاز اول با اعتبار ٣٠ هزار میلیارد ریال به اتمام می‌رسد و با اتمام فاز اول، ظرفیت بندر چابهار از ٢ و نیم میلیون تن فعلی به ٨ و نیم میلیون تن خواهد رسید.

علی آبادی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بیش از ١٠ هزار میلیارد ریال در بخش صنایع دریایی از محل وجوه اداره شده برای خرید شناورهای مسافری هزینه کرده است و ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم که هر کسی را که مسئولان استان برای خرید شناورهای بخشهای مسافری داخلی و بین‌اللملی معرفی کند ما از محل وجوه اداره شده وام کم بهره به آنها پرداخت خواهیم کرد.

معاون طرح توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی اظهار امیدواری کرد که فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۶
تعداد بازدید : ۳۸۵