اقتدار اقتصادی در گرو تعامل سازنده با اقتصاد دنیاست

اقتدار اقتصادی در گرو تعامل سازنده با اقتصاد دنیاست
معاون اول رئیس جمهوری گفت: اقتدار اقتصادی زمانی حاصل خواهد شد که دیگر دغدغه اشتغال و بیکاری در کشور وجود نداشته باشد و بتوانیم با اقتصاد دنیا در تعامل سازنده باشیم و به سادگی به صادرات و واردات بپردازیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر دیروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) در نشست با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان رباط کریم که در شهرک صنعتی پرند برگزار شد، گفت: بازدید از چهار واحد تولیدی و صنعتی باعث شد انرژی و روحیه پیدا کنم، زیرا پیش از بازدید تصور می‌کردم با واحدهای مشکل دار مواجه خواهم شد، اما خوشبختانه هر ٤ واحد تولیدی به شکل مناسب در حال فعالیت بودند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که امروز جفای بزرگی به صنعتگران ایرانی می‌شود، افزود: متاسفانه برخی تلاش می‌کنند که فضایی مبهم و تیره و تار در جامعه بوجود آورند و این گونه وانمود کنند که سرنوشت تولید و فعالیت اقتصادی در کشور نامعلوم است، البته این گونه تلاشها به ضرر کشور تمام خواهد شد.

وی با اشاره به این که صنعتگران کشور دانش و تجربیات و حاصل عمر و دسترنج خود را در واحدهای صنعتی به کارگرفته‌اند، تصریح کرد: با تلاش این عزیزان تعداد زیادی نیروی انسانی مشغول کار شده است و برای صنعتگران و کارآفرینان این کشور هیچ چیزی بهتر از این نیست که فضای مناسبی برای تولید و سرمایه گذاری فراهم شود.

جهانگیری عنوان کرد: در مقطعی که اراده مقام معظم رهبری، دولت و همه ارکان نظام این است که اقتصاد و تولید کشور به حرکت درآید، کسانی که در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند و چوب لای چرخ اقتصاد کشور می‌گذارند، قطعا در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که یکی از اصلی ترین مولفه های اقتدار کشور،‌ اقتدار اقتصادی است، گفت: ما به ایران باثبات و قدرتمند نیاز داریم و البته در منطقه‌ای که التهاب و ناآرامی وجود دارد و دشمنان برای این که ایران با بحران مواجه شود برنامه ریزی کرده‌اند، علیرغم همه این توطئه ها خوشبختانه کشور از وضع مطلوبی برخوردار است، اما نیازمند آن هستم که اقتدار اقتصادی خود را نیز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اقتدار اقتصادی زمانی حاصل خواهد شد که دیگر دغدغه اشتغال و بیکاری در کشور وجود نداشته باشد و بتوانیم با اقتصاد دنیا در تعامل سازنده باشیم و به سادگی به صادرات و واردات بپردازیم.

جهانگیری افزود: باید شرائطی در کشور به وجود آوریم که نه تنها سرمایه گذار ایرانی بتواند در کشور فعالیت کند، بلکه سرمایه گذاران خارجی نیز ایران را یکی از نقاط امن و مطلوب برای سرمایه گذاری بدانند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: همه تولید کنندگان، صنعتگران، کشاورزان و فعالان اقتصادی باید در راستای این شعار وارد عمل شوند و دولت نیز باید برای تحقق این شعار زمینهسازی لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: کسانی که دولت را از مسیر اصلی خود که حل مشکلات جامعه است منحرف می‌کنند، بدون شک اشتباه می‌کنند و در مسیر ضرر و زیان ملت گام برمی‌دارند، زیرا در شرائطی که مسئولان کشور باید به فکر حل مشکلات مردم باشند ناچار هستند به برخی حواشی بپردازند.

جهانگیری گفت: البته دولت کاملا آگاه و هوشیار است و این گونه مسائل را به خوبی تشخیص می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که برخی حواشی بتواند مانع از اداره صحیح کشور شود، دولت سعی می‌کند ضمن برطرف کردن حواشی و آرامش بخشیدن به فضای جامعه، اداره کشور را به نحو مطلوب انجام دهد و از مسیر اصلی منحرف نشود.

معاون اول رئیس جمهوری خطاب به مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی کشور افزود: شما به تولید برسید، تولید با کیفیت و رقابتی انجام دهید و من به شما اطمینان می‌دهم که دولت آنچه در توان دارد برای حل مشکلات شما بکار خواهد گرفت، زیرا اقتصاد مقاومتی نیز به همین معناست که موانع و مشکلات را از پیش روی تولید کشور برداریم.

وی یکی از مطالبات جدی صنعتگران را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: البته نظام بانکی برای این موضوع در تلاش است و امیدوارم با برنامه ریزیهای صورت گرفته، شاهد حل مشکل تامین منابع مالی برای واحدهای تولیدی باشیم.

جهانگیری همچنین به مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: بخش مالیاتی کشور در عین حالی که باید از واحدهای تولیدی و صنعتی مالیات اخذ کند، اما باید سخنان و دغدغه های آنها را نیز بشنود، زیرا هیچ تولیدکننده نمی‌خواهد از پرداخت مالیات فرار کند، بلکه می‌خواهد روشی برای اخذ مالیات بکار گرفته شود که به رقابت آسیب وارد نکند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که کشور هم به صنایع بزرگ و هم به صنایع کوچک نیازمند است، عنوان کرد: اینها مکمل یکدیگر هستند، اما در مقطع کنونی آنچه می‌تواند مسئله بیکاری و مشکل اشتغال کشور را حل کند توسعه صنایع کوچک است.

وی با یادآوری این که موانع بین‌المللی و همکاریهای بانکی در حال رفع شدن است، گفت: البته حل این مشکلات نیاز به زمان دارد و امیدوارم به مرور شاهد رفع این موانع از پیش روی اقتصاد کشور باشیم.

۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۵۴۲