راه اندازی یک خط تولید پلی اتیلن جدید در مکزیک

راه اندازی یک خط تولید پلی اتیلن جدید در مکزیک
مکزیک با راه اندازی یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن به دنبال افزایش ظرفیت تولید این محصول است.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه روز جمعه 11 تیرماه اعلام کردند که سومین خط تولید پلی اتیلن مجموعه پتروشیمی شرکت Braskem-Idesa در مکزیک قرار است در هفته منتهی به جمعه 18 تیرماه راه اندازی شود.
این منابع همچنین گفتند: اگر چه مجتمع تولید پلی اتیلن سبک جدید تقریبا دو ماه پیش شروع به کار کرد؛ با این حال به دلیل بروز برخی مشکلات فنی فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده بود. این منابع جزئیاتی از مشکلات یادشده منتشر نکردند.
اولین خط تولید این مجموعه که یک مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین بود از تاریخ 6 آوریل سال جاری میلادی راه اندازی شد و دومین خط تولید آن از تاریخ 28 همین ماه در مدار تولید قرار گرفت. عملیات این مجموعه با تولید پلی اتیلن سنگین گرید تزریقی (njection grade) شروع و در ادامه پلی اتیلن گرید بادی (blowmolding) تولید شد.
خط تولید پلی اتیلن سبک یادشده قرار بود از تاریخ 15 ماه مه میلادی شروع به کار کند. 
شرکت Braskem-Idesa حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت براسکم برزیل (75 درصد) و شرکت گروپو ایدسا (Grupo Idesa) مکزیک (25 درصد) است.
مجموعه پتروشیمی Etileno XXI متمرکز بر تامین تقاضای فزاینده مکزیک برای پلی اتیلن و افزایش حجم صادرات این کشور به مقاصدی نظیر ایالات متحده و آمریکای جنوبی خواهد بود. این مجموعه از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن پلی اتیلن برخوردار است.
پلی اتیلن ماده اولیه برای تولید طیف وسیعی ازمحصولات شامل ظروف پلاستیکی مواد غذایی، شوینده ها، شامپو، کیف، لوله، بطری شیر، اسباب بازی، پوشک بچه و پروتزهای پزشکی به شمار می رود.
۱۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۴۲۴