عملیات نهایی اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا تشریح شد

عملیات نهایی اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا تشریح شد
مدیرکل اچ اس ایی و پدافند غیرعامل وزارت نفت با اشاره به اهمیت حضور وزیر نفت در محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: این حضور باعث ایجاد نظم، هماهنگی و مدیریت مناسب در اطفای کامل حریق در این مجتمع پتروشیمی شد.

سید باقر مرتضوی، مدیرکل اچ اس ایی وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر در تشریح اقدامات صورت گرفته پس از حضور وزیر نفت در محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اظهار کرد: وزیر نفت با هدف ایجاد هماهنگی، تعامل و نظم مناسب در عملیات و اقدامات میان بخشهای مختلف مبادرت به تعیین مسئول عملیات کردند و صفی خانی و کشکولی را به عنوان مسئول و معاون عملیات انتخاب کردند تا تمام اقدامات و موارد با هماهنگی آنها صورت گیرد.

وی اظهار کرد: گام بعدی در مسیر مدیریت مناسب عملیات تهیه آب و فوم بود که پس از آن تمهیدات لازم برای حمله به مخزن در حال آتش تدارک دیده شد، از این رو آب تمام مجتمعهای اطراف به سمت پتروشیمی بوعلی سینا هدایت شد و آب در این عملیات نقش حیاتی ایفا کرد.

مرتضوی با اشاره به این که پس از حمله ضربتی نخست، در روز جمعه آتش خاموش نشد، گفت: از این رو منتظر ماندیم تا میزان نفتای مخزن کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: به موازات آن خنک سازی مخازن اطراف نیز در دستور کار بود. این مخازن، بسیار خطرناک بودند و خنک سازی آنها از اهمیت بالایی برخوردار بود.

مرتضوی با اشاره به آماده باش ماشینها برای فوم پاشی دستور کار بعدی در مسیر خاموش کردن آتش مخزن را حمله مجدد به آن دانست و گفت: این جمله از سه ضلع تمهید شد و خوشبختانه عملیت موفقی را پشت سرگذاشتیم.

این مقام وزارت نفت از نکات حائز اهمیت در این حادثه را در این دانست که تلفات جانی به همراه نداشت.

مرتضوی نکته مهم دیگر در پایان موفقیت آمیز این حادثه را در این دانست که مخازن اطراف مخزن آتش گرفته هیچ آسیبی ندیدند.

مرتضوی با اشاره به اهمیت حضور وزیر نفت در محل حادثه که تا آخرین لحظه ادامه داشت، گفت: وزیر نفت در تمام مدت همپای همه بیدار بود تا آتش خاموش شود اگر هم برای نماز می رفت باز بصورت تلفنی پیگیر فعالیتها و وضع بود و حضورشان برای همه قوت قلب بود.

۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۳۶۴