طاهایی سخنگوی وزارت صنعت شد

طاهایی سخنگوی وزارت صنعت شد
وزیر صنعت،معدن وتجارت با صدور حکمی " طاهایی" را به سمت «مشاور وزیر، سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب کرد.

در حکم وزیر صنعت خطاب به طاهایی آمده است: "با عنایت به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مشاور وزیر، سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌گردید.
انتظار دارم تا در راستای اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و متابعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی، اعتدال و رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، نسبت به برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای موثر در جهت ارتقاء و بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام و این موارد را مورد اهتمام قرار دهید:

ـ تشکیل منظم جلسات شورای اطلاع‌رسانی به منظور ترسیم نقشه راه و تعیین سیاست‌ها و بهره‌گیری از آراء اعضا و کارشناسان محتمر در جهت ارتقای فرآیند اطلاع‌رسانی و ارایه مستمر گزارش این جلسات به اینجانب.

ـ برگزاری منظم نشست‌های خبری به منظور ارائه گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت به ملت شریف ایران اسلامی و اعلام مواضع رسمی وزارتخانه در قبال مسائل روز و پاسخگویی به پرسش‌ها و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌ها و اقدامات اجرایی با ارائه آمارهای رسمی.
ـ ارتقای سطح تعاملات با رسانه ملی، اصحاب رسانه و خبرنگاران به منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت اطلاع‌رسانی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و پاسخگویی به پرسش‌ها و ارتقای فرهنگ عمومی به منظور حمایت اقشار مختلف مردم از تولید داخلی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
ـ جلب مشارکت اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌ها در راستای بهبود عملکرد و همگرایی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن.
ـ برنامه‌ریزی جهت حضور مستمر و منظم وزیر، معاونان، مدیران کل و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابع در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به منظور گزارش عملکرد و پاسخگویی.
ـ طراحی ساختار سازمانی شورای اطلاع‌رسانی، حوزه سخنگو و مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی انسانی و آموزش مستمر آنان.
ـ راهبری و نظارت بر عملکرد مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد و سازمان‌ها و شرکت‌های تابع به منظور هماهنگی بیشتر ر راستای اجرای سیاست‌های اطلاع‌رسانی
ـ تقویت سامانه اطلاع‌رسانی درون سازمانی به منظور فرآیندسازی درخصوص اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاعات در ستاد، سازمان‌های تابعه و یکپارچه‌سازی آن.
ـ بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در فرآیند اطلاع‌رسانی در استان‌ها و ارتباط و ت عامل با رسانه‌های محلی
ـ راهبری و نظارت بر عملکرد روزنامه صمت و تقویت ظرفیت‌های رسانه‌ای آن و ارتقای ارتباط و تعامل مناسب با سایر رسانه‌های مکتوب و مقابله با انحصار در نشر اخبار و اطلاعات.
ـ اطلاع‌رسانی درخصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت به ویژه در عرصه بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پسابرجام و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت دسترسی آسان و شفاف به اطلاعات.
ـ طراحی، تولید و پخش منظم برنامه در رسانه ملی با هدف ارتقای فرهنگ عمومی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه حمایت از تولید ملی
ـ استفاده از ظرفیت‌هی بالقوه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به منظور بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی‌های رسانه‌ای در راستای ارتقای فرهنگ عمومی
ـ ارائه گزارش هفتگی به اینجانب درخصوص اهم دیدگاه‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران نسبت به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران وزارتخانه و بازتاب فعالیت‌ها
ـ ارتباط مستمر و هماهنگی با شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی محترم دولت تدبیر و امید به منظور ارائه آمار و گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت"

پیش از این خسروتاج سخنگوی وزارت صنعت بوده است.

۲۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۴۸۱