هدف آمریکا از حذف برخی کشور‌ها از تحریم، کاهش قیمت نفت است

هدف آمریکا از حذف برخی کشور‌ها از تحریم، کاهش قیمت نفت است
دولت آمریکا در نظر دارد با حذف برخی کشور‌ها از تحریم‌های نفتی ایران، قیمت‌های جهانی نفت را کاهش دهد.
حسن خسروجردی، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفتگو با ایلنا در خصوص معاف شدن هفت کشور دیگر از تحریم‌های نفتی ایران، گفت: به نظر می‌رسد که در پشت این تصمیم آمریکا، دو هدف مهم وجود دارد که به طور قطع می‌توان یکی از آن‌ها را حذف کردن کشورهای مربوطه از سیاست‌های دوگانه آمریکا دانست.

به گفته وی؛ اساس تصمیمات هیات حاکم آمریکا این است که نتیجه مناسبی در انتخابات آینده این کشور را کسب کند به همین دلیل است که با حذف برخی کشور‌ها از تحریم نفتی ایران در نظر دارد قیمت نفت را قدری کاهش دهد.

وی با اشاره به هدف آمریکا برای جلوگیری از افزایش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: برخی تصمیم‌هایی که آمریکا و کشورهای غربی اتحاذ می‌کنند برای کم کردن اثر روانی تحریم‌های نفتی ایران است چرا که پیش از این نیز بار‌ها کشورهای مختلف اعلام کرده بودند که به نفت ایران نیاز دارند و نمی‌توانند از ایران نفت نخرند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش برای آرام کردن بازار نفت است گفت: به نظر می‌رسد که سیاست‌های فعلی دولت آمریکا برای آرام کردن بازار و کاهش قیمت نفت موفقیت آمیز خواهد بود.

افزایش تولید برخی کشور‌ها بازارجهانی نفت را آرام کرد
خسروجردی تصریح کرد: آمریکا در زمانی تصمیم حذف برخی کشور‌ها از تحریم نفتی ایران را اتخاذ کرده که مصرف نفت به طور کلی قدری کمتر از فصل‌های دیگر است.

به اعتقاد وی ایران باید فعالیت‌های نفتی خود را ادامه دهد چرا که عربستان که در مقطعی قادر به افزایش میزان تولید خود نبود در حال حاضر میزان تولید خود را به حدود ۱۰ میلیون بشکه افزایش داده که نسبت به ماه‌های گذشته ۶۰۰ هزار بشکه افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت لیبی، گفت: این افزایش میزان تولید از طرف برخی کشور‌ها در زمانی است که مصرف در بازار نفت دو میلیون بشکه کمتر شده که در ‌‌نهایت سبب پایین آمدن قیمت نفت در سطح جهان می‌شود.

۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : ۹۳۴