معرفی پیمانکاران نفتی به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات مالی

معرفی پیمانکاران نفتی به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات مالی
معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری از معرفی طرح های اولویت دار بخش بالادستی صنعت نفت به صندوق توسعه ملی برای استفاده پیمانکاران از سهم 18 درصدی منابع این صندوق خبر داد.
 

محسن خجسته مهر در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: حدود 6 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی بر اساس قانون بودجه سال 91 مصوب مجلس شورای اسلامی و در قالب اختصاص سهم 18 درصدی منابع این صندوق برای استفاده پیمانکاران به بخش بالادستی صنعت نفت و گاز اختصاص می یابد.

معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری در باره روند اجرای این مصوبه گفت: این سهم 18 درصدی در اختیار بخش خصوصی که خواهان مشارکت در اجرای پروژه های صنعت نفت و تامین اعتبار در قالب فاینانس و یا بیع متقابل هستند، قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پیمانکاران صنعت نفت با تایید شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات مالی معرفی می شوند و پس از ارائه توجیه فنی-اقتصادی طرح می توانند از بانک های عامل منابع مالی مورد نیاز را دریافت کنند.

به گفته خجسته مهر، بر اساس قانون بودجه سال 91، وزارت نفت باید بازپرداخت تسهیلات دریافتی پیمانکاران و سازندگان داخلی از محل صندوق توسعه ملی را تضمین کند.

معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری اظهار کرد: طرح های اولویت دار صنعت نفت در بخش بالادستی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به زودی معرفی می شود.

وی گفت: امسال ظرفیت های خوبی در قانون بودجه سال 91 برای استفاده از تسهیلات ایجاد شده و ضروری است تلاش زیادی برای جذب این منابع انجام شود.

خجسته مهر اظهار امیدواری کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، پیمانکاران و سازندگان بخش داخلی صنعت نفت بتوانند از فرصت های جدیدی که برای سرمایه گذاری در صنعت نفت در اختیار آنها قرار گرفته به خوبی استفاده کنند.

به گزارش شانا، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت پیش از این نیز گفته بود: وزارت نفت با هدف کمک به مشارکت سرمایه گذاران و پیمانکاران بخش خصوصی و شتاب بخشیدن به توسعه میادین مشترک پیشنهاد اختصاص سهمی از منابع مالی صندوق توسعه ملی را ارائه کرده بود که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

خجسته مهر تصریح کرده بود: سهم وزارت نفت از محل فروش نفت بر اساس بودجه امسال 14.5 درصد است که بر مبنای قیمت روز نفت محاسبه می شود، ولی با توجه به این که این میزان پاسخگوی نیازهای صنعت نفت نیست، بنابراین وزارت نفت برای تکمیل منایع مالی مورد نیاز اجرای طرح های توسعه ای از دیگر منابع در بودجه سال 91 درخواست داده است.

 

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۰:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۰۳۹