خوداتکایی در بخش نفت و گاز سبب قدرت کشور است

خوداتکایی در بخش نفت و گاز سبب قدرت کشور است
رئیس جمهوری با بیان این که نفت و گاز نقش اساسی در زمینه توسعه بازی می کنند، ضمن قدردانی از دست اندرکاران نفت و گاز و انرژی کشور گفت: بخشی از قدرت هر کشور وابسته به خوداتکایی در زمینه انرژی است.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، صبح امروز (دوشنبه، ١١ مردادماه) در همایش پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران در محل مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که نفت همواره در چارچوب سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و فعالیتهای آن در سیاست خارجی تاثیر گذار بوده است، افزود: گاز هم در مرحله بعد و پس از نفت در سیاست خارجی تاثیر زیادی دارد.

وی با استناد به سخنان بیژن زنگنه، وزیر نفت مبنی بر این که برنامه دولت صادرات روزانه ٢٠٠ میلیون مترمکعب گاز است، تصریح کرد: این میزان به کشورهای همسایه صادر خواهد شد ضمن این که برنامه صادرات ال ان جی نیز در دستور کار قرار دارد که شعاع وسیع تری خواهد داشت.

رئیس جمهوری با اشاره به این که انرژی ارتباط نزدیکی با توسعه دارد به همین جهت تحریم به محدود کردن صادرات نفت کشیده شد، افزود: صادرات نفت در قدرت، اقتصاد و زندگی مردم تاثیر گذار است و تحریم نفت ایران، زندگی مردم نشانه گرفته شد.

وی همچنین به محدود کردن واردات بنزین در دوران تحریم اشاره کرد و گفت: خودکفایی در زمینه نفت و فرآورده های نفتی بویژه بنزین و گازوئیل بسیار مهم و برای یک کشور حیاتی است. 
حسن روحانی در ادامه با تاکید بر خودکفایی در زمینه انرژی به اتفاقات چند سال گذشته در زمینه قطع گاز ایران از سوی یکی از کشورهای همسایه در سرمای زمستان اشاره کرد و افزود: نیاز به واردات سبب شد کشور دوست و همسایه برای قیمت گاز از ترفندهای مختلفی استفاده کند.

این خبر در حال تکمیل است...

۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۳۴۶