نماینده مجلس: مجوز احداث پتروشیمی در شمال استان بوشهر صادر شد

نماینده مجلس: مجوز احداث پتروشیمی در شمال استان بوشهر صادر شد
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های مستمر و نشست با وزیر نفت از جابه جایی پتروشیمی گناوه ودشتستان به جزیره خارگ جلوگیری و مجوز احداث آن در شمال استان بوشهر صادر شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز سه شنبه درنشست با فرماندار، بخشداران و نمایندگان دهیار و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان گناوه افزود: با وجود اینکه صورتجلسه توافقنامه انتقال پتروشیمی گناوه و دشتستان به جزیره خارگ بدلیل تامین نشدن خوراک آنها، موجود است و هیچ صدایی نیز از کسی بلند نشد، با پیگیری های مستمر و نشست با وزیر نفت از جابه جایی آنها جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: درنشستی به همراه استاندار بوشهر با سرمایه گذار این پروژه که صاحب سه پتروشیمی در کشور است و قصد داشت در ماهشهر سرمایه گذاری کند، وی را به اجرای پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر متقاعد کردیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهارکرد: بمنظور تامین خوراک این پروژه مهم از جزیره خارگ، با وزیر نفت و مسئول پتروشیمی کل کشور رایزنی بعمل آمد و قول مساعد همکاری دادند.
وی گفت: با اجرا و بهره برداری از این پروژه حدود شش هزار نیرو مشغول بکار خواهند شد که برای همیشه مشکل اشتغال در شمال استان ریشه کن خواهد شد.
خدری اظهارکرد: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه انتخابیه بویژه بحث اشتغال وجود دارد به مسئولان شرکت ها و تاسیسات موجود در استان اعلام کردم اجازه نخواهیم داد پروژه هایی که در منطقه و روستاهای ما هستنند مملو از نیروهای غیربومی باشند.
وی افزود: طبق آموزه های دینی اگر غرامت لوله های نفتی به ما می رسد غنایم آن نیز باید به ما برسد و منطقی و انصاف است وهمه آن را می پذیرند.
وی گفت: از شرکت های موجود در عسلویه، سیاهمکان، گوره و پارس جنوبی بطور رسمی خواسته شده تا تمامی مشخصات و مدارک کارکنان شاغل به همراه سکونت و محل صدور شناسنامه اعلام کنند تا درصورتی که اختصاص 50 درصد نیروی بومی محقق نشده باشد به عنوان یک وظیفه ذاتی که نظارت بر اجرای قانون است ورود وبا متخلفان ازطریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد. 
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از معضلات و مشکلات حوزه انتخابیه را سد چم شیر دانست و افزود: درحالی که در این پروژه بودجه های استان بوشهر هزینه شده و قرار بود 49 هزار هکتار از زمین های کشاورزی حیات داود و لیراوی آبیاری و حتی عملیات اجرایی انتقال آب به شمال استان 40 درصد پیشرفت داشت، پرونده آن بسته شده بود که با پیگیری های مشترک با استاندار بوشهر نویدهایی برای بازگشت این پروژه به حالت اولیه وجود دارد.
وی بیان کرد: با ارتباط و تعامل خوبی که با وزیر نفت برقرار شده قول مساعد دادند که به شمال استان بوشهر سفر کند.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با مشکلات حوزه انتخابیه آشنا و اشراف کامل دارم و تمام توان و تلاش خودرا در برطرف کردن مشکلات بکار خواهم بست.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۳۶۱