دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی تاکید کرد: توسعه زیر ساخت های پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی تاکید کرد: توسعه زیر ساخت های پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: آنچه برای بالا بردن ارزش افزوده و کیفیت محصولات پتروشیمی اهمیت دارد تبیین زیرساخت ها در کنار منابع خوراک است.
به گزارش نیپنا، احمد مهدوی ابهری اظهار کرد: نهادهای تصمیم ساز و فعال در این زمینه اعم از دولت، انجمن و بخش خصوصی درصدد تکمیل زنجیره ارزش و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی هستند و تاکنون هم پیگیری ها و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.
دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی تشریح کرد: در قانونی که مجلس درباره خوراک پتروشیمی تصویب کرد قید شده است که کسانی که زنجیره های تولید را از سطوح بالادستی و میانی و بصورت تکمیلی انجام می دهند از مشوق های تخفیف در قیمت خوراک بهرمند خواهند شد.
وی افزود: ایجاد شهرک های پتروشیمی ویژه صنایع تکمیلی نیز امری کلیدی در این راستا خواهد بود. به این ترتیب لازم است پس از تاسیس این شهرک ها به سرمایه گذاران اطلاع رسانی شود و با معرفی طرح های موجود و ارائه امکان سنجی و توجیه اقتصادی طرح ها به جذب سرمایه گذاری در این شهرک ها بپردازیم.
مهدوی ادامه داد: ماهشهر و عسلویه ظرفیت های خوبی برای ایجاد شهرک های پتروشیمی و صنایع تکمیلی دارند تا از این طریق نگاه صادرات محوری در صنایع پتروشیمی تقویت شود.
وی افزود: هدف اقدامات ما باید تقویت تولید داخل و ارئه محصولات باکیفیت صادراتی باشد. با ایجاد شهرک ها هزینه حمل محصولات کمتر می شود، همچنین تخفیف های تشویقی برای تکمیل زنجیره ارزش نیز راه را برای حضور پررنگ تر در بازارهای جهانی باز خواهد کرد.
مهدوی با تاکید بر اینکه در بحث تکمیل زنجیره ارزش افزوده باید تقویت شویم، گفت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای بر این موضوع شده است.
وی افزود: تبدیل محصولات به محصول نهایی اهمیت ویژه ای دارد چراکه اگر ارزش افزوده را خودمان استفاده نکنیم دیگران این کار را برای ما انجام می دهند.
مهدوی در پایان تاکید کرد: زیرساخت ها اصلی ترین مساله در زمینه تکمیل زنجیره ارزش است که باید توسط حاکمیت ایجاد شود. در شرایط کنونی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی بهترین فرصت سرمایه گذاری و بهترین سکو برای جهش صادرات کشور است.
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۸۵۴