ساختار غیر شفاف اقتصاد کشور عامل بی رقبتی حضور سرمایه گذاران خارجی

ساختار غیر شفاف اقتصاد کشور عامل بی رقبتی حضور سرمایه گذاران خارجی
خبرگزاری آریا- عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی موانع داخلی را عامل اصلی  بی رقبتی حضور  سرمایه گذاری خارجی  در کشور دانست و گفت: متاسفانه پس از برجام هیچ قرارداد خارجی  با بخش خصوصی داخلی  امضا نشده است.
احمد صرامی در گفتگو با خبرنگار آریا ، در خصوص برخی انتقاداتی که از سوی بخش خصوصی نسبت به قرارداد هایی که پس از برجام دولت با سرمایه گذاران خارجی منعقد کرده و در این میان جایگاهی برای حضور بخش خصوص و تقویت این بخش قائل نبوده است گفت: انتظار داشتیم در فضای پس از برجام ، زمینه برای فعالیت بخش خصوصی بیش از گذشته  مهیا شود. و دولت  در راستای تقویت این بخش تا آن جا که امکان دارد سرمایه گذاران خارجی را به سمت آن ها هدیت کند.
وی افزود:باوجود این که در اتاق بازرگانی ایران و تهران میزبان تعدادی از هیات های خارجی بودیم ، اما متاسفانه هیچ یک از این دیدارها منجر به عقد قرارداد و یا تفاهم نامه با بخش خصوصی نشد.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ، ساختار غیر شفاف اقتصاد کشور را عامل اصلی بی رقبتی حضور سرمایه گذاران خارجی دانست و تصریح کرد: در جلساتی که با هیات های خارجی داشتیم ، نتوانستیم مطالبات ذهنی و توقعاتشان را فراهم کنیم.
صرامی اظهار داشت: به طور مثال ثبات در نرخ ارز مبادلاتی از مواردی بود که آن ها بر روی  تاکید داشتند .
وی افزود:در ابتدا معامله سرمایه گذاران خارجی با دولت و در مرحله بعد هدایت آن به سمت بخش خصوصی تا حدودی طبیعی است  اما روند آن بسیار کند است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که موانع داخلی مرتفع نشود و شفافیت لازم در اقتصاد کشور بوجود نیاید سرمایه گذار خارجی قطعا نمی تواند با دل قرص وارد این عرصه شود.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۵۹۲