وزارت نفت به نمایندگی از دولت با شرکت ملی نفت قرارداد امضا می کند

وزارت نفت به نمایندگی از دولت با شرکت ملی نفت قرارداد امضا می کند
هیئت دولت در جلسه امروز به وزارت نفت اجازه داد که به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با شرکت ملی نفت قرارداد امضا کرده و درباره نحوه اندازه گیری حجم و وزن نفت شامل نفت خام و میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده های نفتی و گازی طبق دستورعمل مشخص اقدام کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیئت دولت، امروز (چهارشنبه، ٢٧ مردادماه) به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد.

در این جلسه، هیئت وزیران دستورعمل اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و چگونگی حل اختلاف بین سازمان خصوصی‌سازی و تامین اجتماعی را اصلاح کرد.

همچنین هیئت دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجاز کرد که با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری و وزارت امورخارجه اقدام به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان در مدت سه سال آینده کند.

در این جلسه هیئت وزیران وزارت نیرو را به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوانی تعیین کرد.

شایان یادآوری است که هیئت دولت، در جلسه امروز، بند (د) ماده (٢١٦) قانون برنامه توسعه را تداوم داد و با اصلاحی مقرر کرد که این مصوبه به صورت بند الحاقی به لایحه برنامه ٦ توسعه به مجلس ارائه شود.

بر این اساس در مورد حل اختلاف مراجع و دستگاههای اجرایی که بر اساس قانون اساسی مصوبات هیئت وزیران و نظر رئیس جمهوری است، چنانچه به هر دلیل دستگاه اجرایی ذیربط از اجرای تصمیم مرجع حل اختلاف خودداری کند، علاوه بر برخورد قانونی با مستنکف یا مستنکفین در چارچوب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق رای مرجع مذکور، حداکثر ظرف مدت ١٨ ماه از تاریخ و جدول رای، بدون الزام به رعایت محدودیتهای جابجایی در بودجه تملک داراییهای سرمایه‌ای و هزینه‌ای، از محل تخصیص اعتبارات سنواتی دستگاهها، مبلغ مربوط را کسر و با مطالبات آنها تهاتر می‌کند.

در ادامه این حکم آمده است: در خصوص شرکتهای دولتی و یا موسسات انتفاعی وابسته به دولت، اجرای تکلیف مذکور از محل حساب شرکتها و موسسات انتفاعی یادشده و نزد خزانه به عهده وزارت مور اقتصادی و دارایی و خزانه داری کل کشور است.

همچنین هیئت دولت به وزارت نفت اجازه داد که به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با شرکت ملی نفت قرارداد امضا کرده و درباره نحوه اندازه گیری حجم و وزن نفت شامل نفت خام و میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده های نفت و گاز طبق دستورعمل مشخص اقدام کند.

هیئت وزیران همچنین به گزارش کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت درباره اصلاح ماده (٥) آیین نامه اجرایی کمیسیونهای جلوگیری از سوانح راه آهن رسیدگی و آن را تایید کرد.

۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۵۴۰