آغاز تحول در نظام آموزشی بنگاه‌های اقتصادی بخش‌خصوصی

آغاز تحول در نظام آموزشی بنگاه‌های اقتصادی بخش‌خصوصی
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری آموزشی میان اتاق تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش (WIFI)، طی مراسمی چهارشنبه هفته جاری در محل اتاق تهران امضا و مبادله می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این تفاهم‌نامه شروعی برای ارتقای توانمندی و افزایش مهارت منابع انسانی شاغل در بنگاه‌های اقتصادی عضو اتاق تهران و توسعه فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود در جهت ارائه خدمات آموزشی بر اساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و منسجم ملی و بین‌المللی است.


مدیر مرکز آموزش اتاق تهران با اشاره به اینکه مطابق قانون، اتاق‌های بازرگانی موظف به تسهیل فضای کسب‌و‌کار اعضای خود و ارائه برنامه‌های حمایتی در راستای توسعه منابع انسانی بنگاه‌ها هستند، گفت: مرکز آموزش اتاق تهران با ایجاد نظام شایستگی که مدل و الگوی جهانی است، آموزش هدفمند اعضای خود را در پیش گرفته که تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه اتاق تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و موسسه WIFI اتریش شروعی برای حرکت در این مسیر است.
ناصر عندلیب با بیان اینکه مرکز آموزش اتاق تهران، نیازهای آموزشی اعضای این اتاق را شناسایی و بر اساس آن، برنامه‌های آموزشی را تدوین و طراحی می‌کند، افزود: با توجه به اینکه نظام آموزشی در کشور عمدتا عرضه‌محور است و نه تقاضامحور، طی تعامل و همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال آن هستیم که به مانند اتاق‌های بازرگانی معتبر جهانی، نیازهای آموزشی بنگاه‌ها را از طریق اتاق تهران احصا و با همکاری مشترک با مراکز معتبر آموزشی، دوره‌‌های آن را برگزار کنیم.


وی به تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که اوایل سال جاری به امضای رسید اشاره کرد و افزود: از چندی قبل، همکاری آموزشی میان اتاق تهران و موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش نیز آغاز شد و طی هفته جاری نیز با امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه اتاق تهران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و موسسه WIFI اتریش، ارتقا سطح دانش فنی مربیان این سازمان و سطح شایستگی حرفه‌ای منابع انسانی اعضای اتاق تهران در دستورکار قرار گرفته است.


مدیر مرکز آموزش اتاق تهران درباره موسسه WIFI، گفت: موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش با ظرفیت 12 هزار استاد و مدرس، سالانه 360 هزار نفر را در اتریش تحت آموزش دارد و از این نظر، یکی از نهادهای آموزشی معتبر در سطح اروپاست. به گفته وی، برخی از تعهدات موسسه WIFI اتریش در قالب این تفاهم‌نامه، تامین مربیان مورد نیاز دوره‌های آموزشی، ارائه مدل‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و انتقال تکنولوژی آموزشی، ارائه استانداردهای آموزشی و تربیت مربیان طبق مدل آموزشی روز دنیا است.


عندلیب در عین حال تصریح کرد که بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز متعهد شده است که در تامین فضا و تجهیزات آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی و اجرای دوره‌های آموزشی موردنیاز اتاق تهران و البته، تامین و تربیت مربیان موردنیاز دوره‌های مورد توافق همکاری کند. به گفته وی، اتاق تهران نیز طبق تفاهم‌نامه فوق به شناسایی مشاغل موجود و نیروی کار و نیز تامین اعتبار برای تدوین و بازنگری استانداردها و منابع آموزشی متعهد شده است.


مدیر مرکز آموزش اتاق تهران با بیان اینکه 23 شهریور ماه نخستین دوره آموزشی با موضوع مدیریت صادرات در قالب این تفاهم‌نامه آغاز می‌شود، گفت: بر اساس تقویم آموزشی، از مهرماه امسال نیز سه دوره آموزش مربیان و مدرسان را با همکاری موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌کنیم. تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانیه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اتاق تهران و موسسه WIFI اتریش، چهارشنبه هفته جاری با حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای، رییس اتاق تهران و نماینده موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش در محل اتاق تهران به امضا می‌رسد.

۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۳۹۳