رشد صنایع پتروشیمی با خصوصی سازی

رشد صنایع پتروشیمی با خصوصی سازی
خصوصی شدن واحدهای پتروشیمی گامی مثبت برای توسعه پتروشیمی است و همزمان با تحقق اصل 44 قانون اساسی باید با پویا و رقابتی کردن واگذاری ها شرایط رشد صنعت پتروشیمی را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با شانا اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی با هدف شتاب دادن به طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی و افزایش تولید در این صنعت ارزش آفرین، اشتغال زایی را به همراه خواهد داشت.

عبدالحسین بیات با بیان این که صنعت پتروشیمی امسال در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قابلیت آن را دارد که زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را در این صنعت فراهم کند، گفت: با حمایت های مهندس قاسمی، وزیر نفت، تشویق هایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است تا در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند.

وی هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی را برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات میانی پتروشیمی به کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر عنوان کرد و گفت: صنایع پاییین دستی پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری کرده و سودآوری مناسبی را به همراه خواهد آورد.

بیات افزود: در بسیاری از نقاط کشور، قابلیت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی وجود دارد و می توان کیفیت کالاهای تولیدی را با رقبای جهانی مقایسه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ظرفیت های زیادی در صنعت پتروشیمی وجود دارد و با سرمایه گذاری های جدید و نیز بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی در سال 91 افزون بر افزایش تولید، زمینه مناسبی برای اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

بیات گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های صنعت پتروشیمی، نیازمند پشتیبانی های سیستم بانکی کشور است و سرمایه گذاری بانک ها و شرکت های سرمایه گذار داخلی می تواند عاملی تاثیرگذار در تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 در صنعت پتروشیمی باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: با توجه به فرصت های گسترده سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از سرمایه گذاران علاقه مند برای حضور در عرصه تولید حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی گفت: برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی، تشویق سرمایه‌گذاران مشاوره، آموزش‌های تخصصی و انتقال تجربیات را در نظر گرفته ایم که با توجه به سابقه صنعت پتروشیمی در مباحث قراردادها، امور اجرایی، فنی و مهندسی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار مفید باشد.

بیات خواستار تامین منابع مالی کوتاه مدت برای طرح های پتروشیمی با بیش از70 درصد پیشرفت فیزیکی شد و با تاکید بر بازدهی مطلوب شرکت های پتروشیمی افزود: در قالب برنامه پنجم توسعه 70 طرح توسعه ای در دست اجراست که برای اجرای آن تا پایان برنامه 50 میلیارد دلار باید در این صنعت ارزش آفرین سرمایه گذاری شود.

۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۰۵۰