چتر حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع پایین دستی پتروشیمی گسترده شود

چتر حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع پایین دستی پتروشیمی گسترده شود
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امیدواریم حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع پائین دستی پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد، افزایش یابد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این مطلب گفت: صنعت پتروشیمی ایران مزیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد و افزون بر بخش های بالادستی در این صنعت، فرصت های سرمایه گذاری متنوع و سودآوری در صنایع پائین دستی پتروشیمی به ویژه درمسیر خط لوله اتیلن غرب وجود دارد و حضور سرمایه گذاران جدید می تواند مانع خام فروشی شود.

مرضیه شاهدایی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، افزود: با توجه به توسعه بخش بالادستی پتروشیمی در کشور، فضا برای گسترش صنایع پایین دستی مهیاست و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با اطمینان در طرح های توسعه ای صنایع تکمیلی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی در کشورمان همسو با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و از خام فروشی جلوگیری می کند، از این رو توسعه این بخش ارزش افزوده بالایی دارد و باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی از علاقمندان به سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی دعوت به همکاری می کند، گفت: آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم و امیدواریم حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از صنایع پائین دستی پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنایع بالادستی و میان دستی پتروشیمی در بسیاری از استان ها حضور دارند و صنایع پائین دستی نیز می توانند با حضور در سراسر ایران، زنجیره تولید را در صنعت پتروشیمی تکمیل کنند.

نایب رئیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه صنایع تکمیلی به عنوان محور توسعه، راهبرد صنعت پتروشیمی ایران است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک در این بخش شاهد افزایش سرمایه گذاری ها باشیم.

وی اظهارکرد: افزون بر استان های جنوبی کشور اکنون غرب ایران نیز می تواند با توجه به دارا بودن چندین مجتمع بزرگ پتروشیمی محلی مناسب برای توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی باشد.

۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۴۳۳