تغییر زمان عرضه بلوکی پتروشیمی ابن سینا

زمان عرضه تعداد ٨ میلیون سهم شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان معادل ٢٠ درصد سهام این شرکت که قرار بود در روز ١٥ شهریور، توسط سازمان خصوصی سازی در فرابورس ایران انجام شود به روز یکشنبه ٢٨ شهریور جاری موکول شد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ این میزان سهام شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان قرار است در این روز به قیمت پایه هر سهم ٢١هزار و ٤٩١ریال و ارزش کل پایه ١٧١ میلیارد و ٩٢٨ میلیون ریال به وکالت از شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی به صورت ١٥ درصد نقد و بقیه با اقساط شش ماهه در مدت هفت ساله واگذار شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی با ٢٠ درصد و شرکت حامی فولاد ایرانیان با ٧٧ درصد سهامداران عمده شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان هستند.

همچنین فعالیت در امور تولیدی، بازرگانی و خدماتی در صنایع پتروشیمی و پتروشیمیایی مهمترین فعالیتهای این شرکت هستند و سپرده شرکت در مزایده ٢٠درصد سهام پتروشیمی ابن سینای همدان نیز ٥ میلیارد و ١٥٧ میلیون ریال تعیین شده است و خریدار در صورت برنده شدن ٢٠ روز کاری مهلت دارد ثمن نقدی این معامله را پرداخت کند.

از سوی دیگر از بازار فرابورس ایران خبر رسید که معاملات روز یکشنبه با رشد حجم و ارزش دادوستدهای انجام شده به پایان رسید.

روز چهاردهم شهریور تعداد ١٤٩ میلیون ورقه در ١٤ هزار و ٢٢٩ دفعه مبادلاتی دادوستد شد که ارزش آن بالغ بر ٧٦٦ میلیارد و ٧٧٠ میلیون ریال بود و ارقام مربوط به حجم و ارزش معاملات نسبت به روز شنبه رشد نسبی را تجربه کرد.

در همین حال در بازار سهام فرابورس هم سهامداران نقل و انتقال ٧٤ میلیون سهم را به ارزش ٢١٨ میلیارد ریال شاهد بودند که نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران بیشترین حجم و ارزش معاملات در این بازار را با دست به دست شدن ٥,١٢ میلیون سهم به ارزش ٣٦ میلیارد ریال شاهد بود.

در حالی نمادهای "شراز"، "وگستر" و "بساما" بیشترین رشد قیمتی را در جریان بازار تجربه کردند که نمادهای "تلیسه"، "غمینو" و "کپرور" با بالاترین افت روزانه قیمت تا سقف حداکثر ٥ درصد روبرو شدند.

شاخص کل فرابورس هم با نوسانات زیادی همراه شد و در نهایت به افت ٥/٣ واحدی (کمتر از ٥,٠ درصد) رضایت داد. نمادهای "شتران"، "مارون" و "ذوب" با افت قیمتی خود بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشتند و در عین حال نمادهای "هرمز" و "شراز" تا سقف ١٢.١ درصد تاثیر مثبت بر شاخص داشته و مانع از ریزش بیشتر آن شدند.

روابط عمومی شرکت بورس تهران هم اعلام کرد معامله ٧,٦ درصد از سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به ارزش حدود ٢ هزار میلیارد ریال به طور قطعی انجام گرفت.

در گزارش قطعیت معامله عمده شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان آمده است:

روز ١٤ شهریور ١٣٩٥، تعداد یک میلیارد و ٣٤٤ میلیون و ١٦٩ هزار و ٩٩٩ سهم معادل ٧,٦ درصد از سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به ارزش یک هزار و ٩٢٢ میلیارد ریال که توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی به صورت یکجا، نقد و اقساط (طبق شرایط اعلامی) و به قیمت پایه هر سهم یک هزار و ٤٣٠ ریال در تاریخ ١٠ شهریور ١٣٩٥ انجام شده بود، پس از احراز شرایط قطعی شد.

از بورس انرژی هم گزارش رسید که در جلسه معاملاتی روز ١٤ شهریور٩٥،علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی عرضه شد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۵۱۱