شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان دعوت شدند

شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان دعوت شدند
اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان اعلام کرد: شرکت های ایرانی می توانند با بهره گیری از فرصت ھای سرمایه گذاری در بخش انرژی در ایالت خیبرپختونخوای پاکستان , همکاری مطلوبی با صنایع پاکستان داشته باشند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پیشنھاد سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در ایالت خیبرپختونخوای پاکستان طی سفر ( اوایل هفته جاری) یک ھیات تجاری پاکستان به سرپرستی 'علی زبیر' نایب رییس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان به ایران به طرف مقابل اعلام شد.

در بیانیه منتشر شده اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان (FPCCI) آمده است, یک ھیات تجاری از شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخوای پاکستان پس از ورود به شھر مشھد مرکز استان خراسان رضوی در ایران، مورد استقبال مقامات ارشد این شهر از جمله فرماندار و رییس اتاق بازرگانی و صنعت استان خراسان، و همچنین 'حبیب الله' سرکنسول پاکستان در مشھد و 'مھدی لطیفی' نماینده وزارت تجارت , صنعت و بازرگانی ایران قرار گرفت.

در این سفر تفاھم نامه ای بین اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان و اتاق بازرگانی و صنعت استان خراسان به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاھم نامه عده کثیری از تجار و بازرگانان ایرانی حضور داشتند.

گلی دادی فرماندار و آقا مھدی رییس اتاق بازرگانی و تجارت استان خراسان ایران با استقبال گرم از ھیات تجاری ایالت خیبرپختونخواه پاکستان، نسبت به تحکیم و ارتقای روابط برادرانه جمھوری اسلامی ایران و پاکستان در سفر ھیات ھای تجاری و صنعتی دو کشور ابراز امیداری کردند.

آنان افزودند: این روند به رشد و تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور مسلمان و همسایه کمک شایانی می کند.

ھیات پاکستانی با تشکر و قدردانی از مقامات تجاری و بازرگانی ایران بمنظور استقبال و مھمان نوازی گرم آنان، خواهان گسترش همکاری ها و تبادل ھیات های تجاری بین دو کشور شدند و همچنین نسبت به برگزاری نمایشگاھھای مشترک بین ایران و پاکستان با توجه به علائق و منافع دو کشور تاکید کردند.

دو کشور در زمینه های مختلف از جمله انتقال گاز و برق از ایران به پاکستان با یک دیگرهمکاری داشته و طرح های عظیمی در دست اجرا دارند.

۱۷ تیر ۱۳۹۱ ۱۶:۳۱
تعداد بازدید : ۹۶۲