تهران از هر اقدامی برای ثبات بازار و قیمت نفت حمایت می‌کند

تهران از هر اقدامی برای ثبات بازار و قیمت نفت حمایت می‌کند
رئیس جمهوری گفت: تهران از هر اقدامی در جهت ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولیدکننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، دیروز (شنبه، ٢٧ شهریورماه) در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مارگاریتا ونزوئلا و در دیدار با رافائل کور‌ه‌آ، رئیس جمهوری اکوادور، با اشاره به اشتراک‌های گسترده ایران و اکوادور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری‌ها در همه حوزه‌ها با اکوادور استقبال می‌کند.

رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش ایران و اکوادور، افزود: پیوندهای عمیق ٢ کشور و اهداف مشترک آنها در کنار اشتراک نظر فراوان در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، ایجاب می‌کند که در همه حوزه ها روابط خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی لغو تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای گسترش روابط ٢ کشور دانست و تصریح کرد: کاملا آمادگی داریم تجربه‌های و توانمندی‌های خود را در حوزه های علمی، فناوری و انرژی در اختیار کشور دوست خود اکوادور قرار دهیم.

روحانی توسعه همکاری‌های بانکی میان ٢ کشور را ضروری برشمرد و عنوان کرد: برای ایجاد تحرک در روابط ٢ کشور بویژه در بخش‌های خصوصی، توسعه همکاری‌های بانکی اهمیت بسزایی دارد.

رئیس جمهوری با اشاره به نشست آتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک در الجزایر، گفت: بی ثباتی و کاهش قیمت نفت به ضرر همه کشورها و بویژه تولیدکنندگان نفت است و تهران از هر اقدامی در جهت ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولیدکننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

رافائل کور‌ه‌آ، رئیس جمهوری اکوادور نیز در این نشست با بیان این که ملت و دولت اکوادور پیوسته مبارزات ملت و دولت ایران را پاس می‌دارند و همواره در کنار آنها بوده و خواهند بود، گفت: لغو تحریم‌های ناعادلانه، فرصتی برای گسترش بیش از پیش روابط ٢ کشور است که باید از آن بهره‌برداری کرد.

وی افزود: اکوادور مصمم به توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه هاست و در همین ارتباط تقویت همکاری‌های بانکی مشترک برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌ها، ضروری است.

رئیس جمهوری اکوادور با اشاره به اجلاس آینده صادرکنندگان و تولیدکنندگان نفت در الجزایر، تصریح کرد: عدالت در قیمت نفت ضروری است و همه کشورها باید برای موفقیت نشست مذکور تلاش کنند.

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۴۹۶