صنعت بیمه ایران باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند

صنعت بیمه ایران باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که مشکلات صنعت بیمه کشور باید برطرف شود، گفت: امیدواریم صنعت بیمه به جایگاه مناسب و شایسته‌ای برسد و با پوشش دادن ریسک‌ها، زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر فراهم کند.

به گزارش شانا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز (یکشنبه، ٢٨ شهریورماه) در نشست مجمع عمومی سالانه بیمه مرکزی، گفت: این صنعت به لحاظ داشتن سهم در تولیدات کشور و ترکیب انواع پوشش‌های بیمه‌ای مشکلات زیادی دارد.

وی با بیان این که برای بیمه مرکزی نیز همانند سایر بخش‌های وزارتخانه برنامه عملیاتی تدوین شده است، افزود: در این برنامه با استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان بیمه مرکزی تلاش شده بود تا اهداف از پیش تعیین شده محقق شود.

طیب نیا به انعطاف این برنامه نیز اشاره و تصریح کرد: این برنامه قابلیت بازنگری و اصلاح در بازه های مختلف زمانی را دارد تا رفتارهای اجرایی ما به صورت سنجیده و منطبق با برنامه باشد و از روزمرگی پرهیز شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: امیدواریم صنعت بیمه به جایگاه مناسب و شایسته‌ای برسد و با پوشش دادن ریسک‌ها زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر فراهم کند.

وی صورت‌های مالی بیمه مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخی مشکلات و کاستی‌های صنعت بیمه با برنامه ریزی و پیشنهادهای کاربردی ارائه شده، برطرف می‌شود، همچنین راهکارهای مناسبی برای دستیابی به اهداف بلندمدت اتخاذ شده است.

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۵۱۸