در پی درخواست پالایشگاه‌های اروپایی اعلام شد:اعلام آمادگی بخش خصوصی برای صادرات نفت ایران به اروپا و آمریکا

در پی درخواست پالایشگاه‌های اروپایی اعلام شد:اعلام آمادگی بخش خصوصی برای صادرات نفت ایران به اروپا و آمریکا
بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد که در صورت موافقت بانک مرکزی نفت خام ایران را به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بفروشد.
خسروجردی ـ رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی ایسنا با اعلام این که در صورت حل مشکلات پرداخت و نوع ارز، فروش نفت خام ایران به شرکت‌های اروپایی و امریکایی آغاز می‌شود، گفت: فردا در همین زمینه جلسه‌ای با بانک مرکزی برای مشخص شدن راهکارهای فروش مشخص می‌شود.

او فروش نفت خام ایران توسط بخش خصوصی را دورزدن تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: برخی از پالایشگاه‌های اروپایی به دلیل غیر اقتصادی بودن ورشکسته شدند و صاحبان جدید آنها علی‌رغم تحریم‌های نفت ایران حاضر شدند برای نجات خود با بخش خصوصی ایران برای واردات نفت قرارداد امضاء کنند.

خسروجردی با اشاره به این که بخش خصوصی محدودیتی در حوزه‌های صادرات نفت خام ندارد، یادآور شد: البته این بخش وارد بازارهای شرکت‌های نفت ایران نمی‌شود.

او با اشاره به این که حجم صادرات نفت توسط بخش خصوصی حدود 500 هزار بشکه در روز است، گفت: با توجه به اینکه شرکت ملی نفت برای تمام نفت تولیدی خود مشتری دارد در صورت افزایش تولید نفت خام کشور این رقم قابل افزایش است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی پرداخت اعتباری از سوی خریدارانی را یکی از مزایای خرید نفت خام از سوی بخش خصوصی ایران اعلام کرد و افزود: همچنین امکان تخفیف در صورت شرایطی در فروش نفت نیز وجود دارد.

۱۷ تیر ۱۳۹۱ ۱۶:۴۱
ایسنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۷۰