آخرین وضعیت 28 طرح مصوب پتروشیمی دولت نهم و دهم در 14 استان کشور

آخرین وضعیت 28 طرح مصوب پتروشیمی دولت نهم و دهم در 14 استان کشور
در مجموعه سفرهای استانی هیات دولت در دولت های نهم و دهم، اجرای 28 طرح پتروشیمی در 14 استان کشور تصویب شده است.
به گزارش نفت نیوز به نقل ازنیپنا، به این ترتیب و با تصویب احداث این طرح ها، 21 استان کشور صاحب مجتمع های پتروشیمی خواهند شد. بیشتر مصوبات احداث واحدهای پتروشیمی در دور نخست سفرهای استانی هیات دولت انجام شده است.
دولت در این دور از سفرهای خود احداث 20 واحد پتروشیمی را مصوب کرده است.
پس از آن دور سوم سفرها با 5 مصوبه، دور دوم با دو مصوبه و دور چهارم با یک مصوبه قرار دارد.
از میان این طرح ها ، پتروشیمی مرودشت با 63 درصد پیشرفت، پتروشیمی مهاباد با 51 درصد پیشرفت و پتروشیمی کردستان با 46 درصد پیشرفت فیزیکی پیشتاز هستند.
به طور کلی از این 28 طرح، 15 طرح دارای پیشرفت فیزیکی 1 تا 63 درصد هستند و 13 طرح دیگر در مرحله مذاکره و عقد قرارداد به سر می برند.
با احداث این طرح ها در مجموع برای 18000 نفر اشتغال مستقیم و دائم ایجاد می شود.
علاوه براین با احداث این واحدها 13 میلیون تن به ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور افزوده می شود.
ضمنا در محاسبه این ظرفیت میزان افزایش ظرفیت طرح های پتروشیمی منطقه چابهار محاسبه نشده است . این منطقه به تنهایی با جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری در طول برنامه ششم توسعه، ظرفیت افزایش 15 تا 20 میلیون تن ظرفیت صنایع پتروشیمی را دارد.
براساس تصویب دولت قرار است طرح های پتروشیمی میاندوآب و پتروشیمی مهاباد در استان آذربایجان غربی، پتروشیمی دهلران در استان ایلام، پتروشیمی گناوه و پتروشیمی دشتستان در استان بوشهر، پتروشیمی لردگان در چهارمحال و بختیاری، 2 واحد پتروشیمی در خراسان رضوی، پتروشیمی اندیمشک در استان خوزستان، اوره و آمونیاک زنگان در استان زنجان، منطقه چابهار به عنوان قطب توسعه آتی پتروشیمی در استان سیستان و بلوچستان، پتروشیمی ممسنی، مرودشت، فیروزآباد، داراب، فسا، جهرم، کازرون و استهبان در استان فارس و در مسیر خط لوله اتیلن مرکز، پلی اتیلن کردستان و اوره و آمونیاک رجال در استان کردستان، افزایش ظرفیت پتروشیمی کرمانشاه و توسعه صنایع پایین دستی LAB در کرمانشاه، پتروشیمی گچساران و پتروشیمی دهدشت در کهکیلویه و بویر احمد، پتروشیمی گلستان در استان گلستان و واحد GTTP در استان مرکزی احداث شود.
۱۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۷۵