اعلام آمادگی بخش خصوصی ایرانی برای توسعه بندر چابهار

اعلام آمادگی بخش خصوصی ایرانی برای توسعه بندر چابهار
مدیرعامل یک شرکت داخلی از آمادگی برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: در تامین تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به دنبال انتقال تکنولوژی هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم یاسری با اشاره به وضعیت کنونی تامین تجهیزات بندر چابهار اظهار کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مدیریت ارشد سازمان بنادر و دریانوردی تجهیزات خریداری شده برای فاز یک بندر چابهار به صورت مشارکت داخلی تامین خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: در تامین تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به دنبال انتقال تکنولوژی هستیم به همین منظور تحقق مشارکت 51 درصدی صنایع داخلی در تامین این تجهیزات در مشارکت با شرکت های معتبر خارجی از جمله اهدافی است که آن را پیگیری می کنیم.

وی با بیان این‌که یک شرکت آلمانی و یک شرکت ایرانی با مشارکت یکدیگر بخشی از ساخت تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را بر عهده خواهند داشت،‌افزود:‌ مدت زمان لازم برای اتمام فرآیند خرید تجهیزات را سه تا چهار ماه آینده اعلام و خاطر نشان کرد: ظرف 18 ماه آینده تمام تجهیزات تحویل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آریا بنادر ایرانیان از اعلام آمادگی برای مشارکت با بخش خصوصی در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد و با اشاره به دریافت وام 340 میلیون دلار یاز  طبق قوانین وصندوق توسعه ملی و بانک عامل، مهلت استفاده از این وام دو سال از زمان قرارداد است که بر این اساس تلاش کرده ایم با یک برنامه ریزی منظم از این فرصت عدول نکنیم به همین منظور اولین محموله تجهیزات خریداری شده برای بندر شهید بهشتی چابهار حدود 8 ماه دیگر تحویل خواهد شد.

وی در رابطه با سازوکار این مشارکت به مانا گفت: تامین 20 درصد از هزینه حدود 1500 میلیارد تومانی طرح توسعه بندر چابهار بر عهده ماست که در این جهت در مراحل مختلف به دنبال افزایش سرمایه هستیم.

۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۳۹۰