اجرای موفق روشهای ازدیاد برداشت در گرو پشتیبانی واحد تحقیق و توسعه

کارشناس EOR شرکت توتال گفت: اجرای موفق روشهای ازدیاد برداشت در گرو پشتیبانی واحد تحقیق و توسعه (R&D) است.

به گزارش خبرنگار شانا، دنیل مورل امروز (دوشنبه، ٢٦مهرماه) در دومین کنگره نفت و نیرو در پنلی که با موضوع ضرورت طرحهای ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز ایران و مروری بر تجارت جهانی(EOR ، IOR) برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اجرای روشهای ازدیاد برداشت در ایران به فرهنگ‌سازی نیاز دارد تا میزان اهمیت و نقش بکارگیری این روشها بیش از پیش مشخص شود.

وی بر اهمیت فعالیتهای تحقیقاتی، آزمایشگاهی و پایلوت در اجرای موفق روشهای ازدیاد برداشت تاکید کرد و گفت: بسیاری از روشهای ازدیاد برداشت با توجه به قیمت کنونی نفت، صرفه اقتصادی ندارد و در نتیجه قابلیت اجرای آن در کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه بیشتر است.

مورل به تشریح چالشهای پیش رو در اجرای روشهای ازدیاد برداشت و تجارب شرکت توتال در اجرای روشهایی مانند تزریق پلیمر و تزریق دی اکسید کربن برای افزایش ضریب بازیافت میدان پرداخت.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو از صبح امروز و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرده است، این کنگره روز چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۵۵۵