٥٠ میلیارد دلاری برای ٢٥ طرح جدید پتروشیمی سرمایه‎گذاری می‎شود

٥٠ میلیارد دلاری برای ٢٥ طرح جدید پتروشیمی سرمایه‎گذاری می‎شود
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه ریزی برای ٥٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری در ٢٥ طرح‎ جدید صنعت پتروشیمی خبر داد.
  • به گزارش خبرنگار شانا، فرناز علوی صبح امروز (چهارشنبه، ١٢ آبان‌ماه) در نشست آموزشی صنعت پتروشیمی ضمن تشریح خط مشی‌ها و سیاست‌های این صنعت گفت: در برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی اهداف مختلفی برای توسعه این صنعت تعیین و در برنامه دوم و سوم توسعه، تامین نیاز داخلی صنایع مصرف کننده هدف‎گذاری شد؛ از این رو محصولاتی در برنامه تولید قرار گرفت که تامین کننده نیاز داخلی باشد.

    وی افزود: در برنامه چهارم توسعه و پس از آن با توجه به ایجاد ظرفیت خوراک‌های هیدروکربوری با توسعه فازهای پارس جنوبی و ایجاد فرآیندها براساس گاز طبیعی، هدف‎گذاری بازار محصولات در مسیر نفوذ در بازارهای بین‌المللی و گسترش جایگاه در بازارهای آسیایی، اروپایی و .. قرار گرفت.

    به گفته وی، تنوع در تولید محصولات پتروشیمی از برنامه دوم توسعه در هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی بوده است، گفت: در برنامه‌های آینده هدف‎گذاری حضور در بازارهای بین المللی و ایجاد زنجیره‌های ارزش قرار دارد تا حضور قطعی در بازارهای هدف تضمین شود.

    علوی، تکمیل زنجیره‌ها را از جمله هدف‌گذاری‌های صنعت پتروشیمی در برنامه چهارم توسعه کشور خواند و گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید در برنامه ششم توسعه نیز از اهداف اصلی ماست.

    مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توسعه فازهای پارس جنوبی ظرفیت مصرف خوراک صنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود که در این راستا طرح‌های متنوعی برای مصرف گاز طبیعی برنامه ریزی شده‌ است.

    علوی درباره فناوری‌های تبدیل متانول به الفین، اتیلن و .. گفت: بومی سازی فناوری از طریق شرکت پژوهش فناوری در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به‎ صورت پایلوت دنبال می شود و  اکنون در مرحله مطالعه برای تجاری سازی قرار دارد.

    وی افزود: تولید الفین، اتیلن و پروپیلن‌ها و با توجه به محدودیت در منابع خوراک مایع فناوری جدید، فرصت مناسبی برای تکمیل زنجیره‌های تولید خواهد بود.

    مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در برنامه پیش رو ٢٥ طرح به عنوان برنامه پیشنهادی برای متقاضیان پیشنهاد کرده‌ایم که محصولات متنوعی را شامل می‌شود و براساس تکمیل زنجیره ارزش تمهید شده‌است تا صنایع پایین دستی بتوانند بر مبنای آن فعال تر شوند و ارزش افزوده بیشتری در کل زنجیره ایجاد شود.

    به گفته وی، حدود ٥٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری مورد نیاز برای طرحهای فوق است.

    علوی افزود: در زمینه تامین خوراک هم تلاش کردیم بهره برداران صنعت پتروشیمی وارد شوندو در بخشی از برنامه‌های تامین خوراک از جمله احداث واحدهای ان‎جی‎ال سرمایه گذاری کنند.

    این خبر در حال تکمیل است...

۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۶۳۱