صنعت نفت در دوره خاصی از توسعه قرار دارد

صنعت نفت در دوره خاصی از توسعه قرار دارد
پیام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گشایش هشتمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان قرائت شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، در پیام علی کاردر که صبح امروز (دوشنبه، ١٧ آبان‎ماه) از سوی رضا خلیلی، معاون عملیات غیرصنعتی این شرکت قرائت شد، از صنعت نفت به عنوان موثرترین و بزرگترین صنایع جهان بویژه ایران یاد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت با معرفی بیش از ٤٠ طرح توسعه میدان‎های نفت و گاز، ظرفیت سرمایه مناسبی را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

کاردر ادامه داد: امروز صنعت نفت کشور در دوره خاصی برای توسعه قرار دارد و بازگشت به سقف تولید نفت، تلاش برای دستیابی به شرایط پیش از تحریم‌ها و کلید خوردن پروژه های مهم و بزرگ نفتی، تعریف ١٠ گروه کالای راهبردی و پرمصرف صنعت نفت برای بومی سازی، انتقال دانش و فناوری روز جهانی با قرارگرفتن شرکت‌های ایرانی در کنار شرکت‌های خارجی اعم از دولتی و خصوصی قرار داده است تا نقشی موثر در عرصه توسعه صنعت نفت کشور ایفا کنند.

وی گفت: امیدواریم با اتکا بر توان داخلی و تجربه‌های ارزشمند آن در سال‌های اخیر در کنار شرکت‌های معتبر بین‌المللی صاحب دانش و فناوری روزآمد شاهد توسعه روزافزون این صنعت تاثیرگذار و مهم کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که نفت در اقتصاد ایران سال‌های متمادی عمده درآمد کشور را تامین کرده است، افزود: این بخش در اقتصاد کشور نقش مسلط داشته است.

کاردر با اشاره به این که انرژی به عنوان نیروی محرکه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی جایگاه ویژه ای در توسعه دارد، گفت: روند شتابان توسعه اقتصادی و صنعتی در کشورهای جهان تا حدود زیادی به سطح مصرف انرژی مرتبط می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: ایران به عنوان یک کشور رو به رشد دارای منابع غنی و بزرگ نفت و گاز است و با این ظرفیت بالقوه انرژی، به دلیل همجواری با منابع انرژی دریای خزر و خلیج فارس و نیز دسترسی به آبراه‎های بین‌المللی، برای مبادله انرژی جایگاه بسیار ویژه ای در جهان دارد.

کاردر با اشاره به ظرفیت‎های ایران در حوزه انرژی برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط و صنعت نمایشگاهی را فرصت مناسبی خواند تا مدیران، کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی و هیئت‌های اقتصادی با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های این حوزه بیش از پیش آشنا شوند.

وی در این راستا به نمایشگاه صنعت نفت خوزستان اشاره کرد که در مهد صنعت نفت ایران برگزار می شود و این رویداد را فرصتی مناسب برای همگرایی و تعامل بیشتر سازندگان داخلی تجهیزات نفت خواند.

کاردر یادآور شد: حضور شرکت ملی نفت ایران در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان و برگزاری آن از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به روشنی بیانگر نگاه ویژه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به موضوع توانمندی و حمایت از شرکت‌های داخلی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با عنایت به ابلاغ مقام معظم رهبری، توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه صنعت نفت، خط مشی شرکت قرار گرفت.

کاردر ادامه داد: این مهم ما را بر آن داشت تا با تعریف ١٠ گروه کالای راهبردی صنعت نفت و تامین بخش زیادی از نیاز صنعت در داخل، برداشت صیانتی از مخازن نفت و گاز با اولویت تولید از میدان‎های مشترک، تسهیل مشارکت و همکاری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی و انتقال دانش و فناوری روزآمد و بومی سازی آن، حمایت از شرکت‌های داخلی برای دستیابی به بخش قابل توجهی از بازار ملی و منطقه‌ای در برنامه کاری شرکت قرار گیرد.

وی گفت: صنعت نفت ایران در دوران تحریم با تکیه بر توان داخلی موفقیت‌های ارزشمندی در حوزه میدان‎های مشترک پارس جنوبی و غرب کارون به دست آورده است و در این سال‌ها فعالیت‌های پیچیده و تخصصی صنعت با همت متخصصان کشور انجام شد.

وی با اعلام این که اکنون با وجود زیرساخت‌های مناسب فنی و عملیاتی و نیروی انسانی مجرب بستر مناسبی برای توسعه این صنعت استراتژیک کشور فراهم شده است، یادآور شد: با همت سازندگان داخلی در این دوره، امروز شاهد ظرفیت بسیار مطلوبی در تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت هستیم.

کاردر اظهار امیدواری کرد با ارتقا کیفی و دسترسی به دانش و فناوری روزآمد، شاهد پیشرفت این بخش و خودکفایی در تامین قطعات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت باشیم.

وی با تشکر از حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسه‎های حاضر در هشتمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان و همچنین برگزارکنندگان و عوامل اجرایی آن اظهار امیدواری کرد که با تکیه بر دانش، تخصص و توانمندی بخش داخل، گام‌های موثر و شتابنده‌ای برای شکوفایی صنعتی و اقتصادی کشور و توسعه همه جانبه صنعت نفت برداشته شود.

۱۷ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۴۶۹