ایران عضو باشگاه صادرکنندگان LNG جهان می‌شود

ایران عضو باشگاه صادرکنندگان LNG جهان می‌شود
مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی با اشاره به پیشرفت بیش از 60 درصدی ساخت اولین کارخانه LNG کشور از عرضه اولین محموله گازمایع شده ایران به بازارهای جهانی تا سال 2014 میلادی خبر داد.
علی خیراندیش در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی ساخت نخستین کارخانه تولید LNG ایران، گفت: در حال حاضر پیشرفت اجرایی ساخت این کارخانه تولید گاز مایع شده کشور از مرز 60 درصد عبور کرده است.
مدیر عامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران با اشاره به پیشرفت 70 درصدی عملیات طراحی، ساخت و نصب نیروگاه برق کارخانه ایران ال.ان.جی، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات پنج توربین این نیروگاه به پایان رسیده است.
این مقام مسئول پیشرفت ساخت مخازن ذخیره سازی ال.پی.جی و ال.ان.جی این مگا پروژه گازی را حدود 80 درصد عنوان کرد و افزود: همچنین تاکنون در بخش ساخت اسکله ها 70 درصد و در بخش شرین سازی گاز حدود 60 درصد پیشرفت اجرایی حاصل شده است.
وی پیشرفت بخش مایع سازی گاز طبیعی کارخانه ایران ال.ان.جی را بالغ بر 20 درصد عنوان کرد و افزود: در بخش ساخت واحد یوتیلیتی هم تاکنون پیشرفت 40 درصدی حاصل شده است.
خیراندیش یکی از مهمترین دلایل تاخیر در اجرای این کارخانه مایع سازی گاز طبیعی را تامین به موقع منابع مالی و اعتباری اعلام کرد و یادآور شد: وجود رکود در اقتصاد جهانی به ویژه در سال 2008 میلادی هم در تاخیر راه اندازی کارخانه و صدور اولین محموله ال.ان.جی این پروژه به بازارهای جهانی تاثیر گذار است.
مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران حجم سرمایه گذاری اولین کارخانه ال.ان.جی ایران را حدود پنج میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با تامین 2.5 میلیارد دلار منابع مالی امکان آغاز تولید زودهنگام LNG در کارخانه ایران ال.ان.جی وجود دارد.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه در صورت تامین به موقع منابع مالی امکان عرضه اولین محموله LNG ایران به بازارهای جهانی تا سال 1392 وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری انجام شده است.
۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۱۰
تعداد بازدید : ۹۵۹