ایران در حوزه تجارت نفت و گاز با مجارستان همکاری می‌کند

ایران در حوزه تجارت نفت و گاز با مجارستان همکاری می‌کند
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ایران می‌تواند در زمینه تولید و سرمایه گذاری مشترک ساخت و فروش اتوبوس در ایران و منطقه، محصولات پتروشیمی، تجارت نفت و گاز و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت با مجارستان همکاری کند.

به گزارش شانا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز (دوشنبه ٢٤ آبان ماه) در دیدار با لاسلو کوور، رئیس مجلس ملی مجارستان، با ابراز نگرانی از کاهش سطح همکاری اقتصادی ٢ کشور گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای همکاری بین ٢ کشور وجود دارد و اجرای سند همکاری می‌تواند کمک موثری در این زمینه باشد،بخش خصوصی و شرکت‌های ٢ کشور این همکاری‌ها  را عملی کنند و دولت‌ها باید زمینه لازم را فراهم کنند.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست موافقت‌نامه همکاری‌های اقتصادی و لایحه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را برای تسهیل در روابط اقتصادی ایران و مجارستان هرچه زودتر در مجلس به تصویب برسانند.

طیب نیا در خصوص زمینه‌های همکاری ٢ کشور تصریح کرد: ایران می‌تواند در زمینه تولید و سرمایه گذاری مشترک ساخت و فروش اتوبوس در ایران و منطقه، محصولات پتروشیمی، تجارت نفت و گاز و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت با مجارستان همکاری کند.

لاسلو کوور، رئیس مجلس ملی مجارستان نیز در این دیدار برجام را یک پیشرفت برای ورود دوباره ایران به جریانات سیاسی و اقتصادی دنیا خواند و گفت: این امر می‌تواند نقطه عطفی برای تحکیم و بازسازی دوباره روابط ایران و مجارستان باشد.

وی با اشاره به دیدار روز یکشنبه خود با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، افزود: رئیس مجلس ایران قول داد به زودی سند همکاری اقتصادی ٢ کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

لاسلو کوور ،همچنین از قرارداد شرکت نفت مجارستان با شرکت نفت ایران برای خرید ١٤٠ هزار تن نفت  خبر داد و تصریح کرد: موفقیت در این امر یک موضوع سیاسی نیست.
رئیس مجلس ملی مجارستان پیش از این ،دیداری با دکتر روحانی داشت. رئیس جمهوری در این دیدار  به قراردادهای ایران و بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشورهای اروپایی در دوره پسابرجام اشاره کرد و اظهارداشت: بسیاری از این قراردادها عملیاتی شده و سرمایه گذاران و شرکت های مجارستانی نیز می توانند از فضای کنونی برای توسعه همکاری ها استفاده کنند.
روحانی با تاکید بر ضرورت اجرای سریع توافقات میان دو کشور بویژه اسناد همکاری که در جریان سفر سال گذشته نخست وزیر مجارستان به تهران امضا شد، گفت: باید از همه توان خود برای اجرای طرح هایی که به نفع دو ملت و دو دولت است ، بهره بگیریم.

۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۵۳۶