قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت امروز به دلیل پیش بینی کاهش تولید نفت شیل و افزایش خوش بینی ها به اجرایی شدن توافق اوپک برای کاهش تولید، حدود ۲ درصد افزایش یافت و از پایین ترین رقم چند ماه گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز به دلیل پیش بینی کاهش تولید نفت شیل و افزایش خوش بین ها به اجرایی شدن توافق اوپک برای کاهش تولید، حدود 2 درصد افزایش یافت و از پایین ترین رقم چند ماه گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه امروز با 71 سنت معادل 1.6 درصد افزایش به 45 دلار و 14 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز 90 سنت، معادل 2.1 درصد افزایش یافت و به 44 دلار و 22 سنت رسید.
عامل افزایش قیمت ها، پیش بینی رسیدن تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به پایین ترین رقم از آوریل 2014 یعنی 4.5 میلیون بشکه در روز بوده است.
جینگی پان، تحلیلگر بازار نفت گفت، انتشار خبرهایی از تلاش قطر، الجزایر و ونزوئلا برای به نتیجه رساندن توافق کاهش تولید نیز دیگر عامل تقویت قیمت ها بوده است.
وی افزود: «تولید کنندگان مهمی نظیر ایران و عراق نیز گفته اند که در حال بررسی پیشنهادات هستند و این موجب افزایش امیدها به نشست بعدی اوپک در 30 نوامبر شده است.»
وزیر انرژی عربستان گفته، برای اوپک ضروری است که به اجماعی در خصوص کاهش تولید که طرح کلی آن در ماه سپتامبر مورد توافق قرار گرفت دست یابد.
دیگر عامل تقویت قیمت ها خبرهایی بوده مبنی بر اینکه ممکن است هارولد هام، مدیر شرکت آمریکایی کانتیننتال ریسورسز، به عنوان وزیز انرژی جدید آمریکا انتخاب شود.
هارولد در صورت انتخاب شدن به این سمت اولین وزیر انرژی آمریکا خواهد بود که از میان چهره های برجسته این صنعت انتخاب می شود.
۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۴۹
تعداد بازدید : ۵۶۰