ظرفیت تولید استایرن منومر چین افزایش می یابد

چین با توجه به نیاز روز افزون بازارهای جهانی به استایرن مونومر قصد دارد تا ظرفیت تولید این محصول را با هدف صادرات افزایش دهد.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت Abel Chemical چین در نظر دارد عملیات احداث دومین خط تولید استایرن مونومر خود را آغاز کند. این خط تولید جدید قرار است تا سال 2019 میلادی به بهره برداری برسد .
منابع آگاه می گویند: نخستین خط تولید با ظرفیت 250 هزار تن در سال پایان سال میلادي امسال به بهره برداری می رسد و این در حالی است که احداث دومین خط تولید با ظرفیتی مشابه به زودی آغاز می شود. 
یکی از فعالان بازار عنوان کرد: شرکت Abel Chemical با مشکلاتی در استفاده از بندر اختصاصی خود مواجه است و در حال حاضر خوراک مورد نیاز مجتمع های خود را از طریق زمینی و بوسیله کامیون دریافت می کند. مشکلات یادشده سبب شد است تا راه اندازی نخستین خط تولید این مجتمع تا پایان سال جاری میلادی به تعویق بیفتد. 
واحد شماره یک قادر به تولید با نرخ سالانه 320 هزار تن است که بالاتر از ظرفیت اسمی آن یعنی 250 هزار تن در سال محسوب می شود. بازار استایرن مونومر آسیا در میان کمبود عرضه این محصول و کاهش محموله های ارسالی از ایالات متحده، مشتاقانه در انتظار شروع به کار مجتمع جدید است.
۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۴۱۷