منابع مناسبی از صندوق توسعه ملی به صنعت پتروشیمی اختصاص یافت

منابع مناسبی از صندوق توسعه ملی به صنعت پتروشیمی اختصاص یافت
تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه موجب بهبود شرایط شرکت های پتروشیمی حاضر در تالار شیشه ای می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیرعامل پتروشیمی مارون در مورد حمایت های دولت و مجلس از بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به تفاهمنامه ای که به تازگی بین سازمان بورس و صندوق توسعه ملی منعقد شده است، بخشی از منابع صندوق به بازار سرمایه اختصاص خواهد یافت.

شریف موسوی با اشاره به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در صنعت نفت و پتروشیمی گفت: بر اساس مباحثی که دولت تعریف کرده است درصدی از ذخایر صندوق توسعه ملی برای حمایت از صنعت پتروشیمی به کار خواهد رفت.

موسوی با اشاره به نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به صنایع مختلف تصریح کرد: بر این اساس، دولت به طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته باشد، منابعی را اختصاص خواهد داد.

وی با بیان این که افزایش نرخ ارز موجب تعدیل مثبت سود پتروشیمی ها می شود، تصریح کرد: با این وجود، هنوز پتروشیمی ها تعدیل های مثبت خود را در گزارش ها اعلام نکرده اند .

مدیرعامل پتروشیمی مارون با بیان این که برای اعلام تعدیل مثبت منتظر ورود تاثیر مثبت نوسانات نرخ ارز در حساب های خود هستیم، اظهار کرد: به عنوان مثال در خصوص پتروشیمی مارون تعدیل مثبت اعلامی مربوط به پیش بینی سود پتروشیمی لاله بود بر این اساس هنوز تعدیل مثبت از جانب افزایش نرخ ارز به بازار اعلام نشده است.

شرکت پتروشیمی مارون برای اجرای طرح الفین هفتم در سال 1377 در منطقه ماهشهر تاسیس شد و با اجرای این طرح که ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و 100 هزار تن محصولات پلمیری را دارد، برای نخستین بار در کشور +2C (اتان) از گاز طبیعی استحصال و در فرآیندهایی به مواد الفینی، فرآورده‌های پلیمری و شیمیایی تبدیل می‌شود.

این مجتمع در زمره بزرگ ترین واحدهای الفینی جهان شناخته می‌شود و شامل واحد‌های تولیدی الفین، پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌پروپیلن، اتیلن اکساید و اتیلن گلایکول و سرویس‌های جانبی و آفسایت است./
۲۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۰۵۳