دبیر کل اوپک بر اهمیت هند در بخش هیدروکربن ها تاکید کرد

دبیر کل اوپک بر اهمیت هند در بخش هیدروکربن ها تاکید کرد
دبیر کل اوپک در ملاقات با وزیر نفت و دیگر مقام های صنعت نفت هند، بر اهمیت جهانی این کشور نه تنها از لحاظ رشد و عملکرد بخش هیدروکربن ها بلکه به عنوان فعال ترین کشور در حال توسعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، محمد سانوسی بارکیندو، در سفر به دهلی نو خاطرنشان کرد: هند حامی برجسته ای در مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار بوده است.

وی که در ماه اوت به عنوان دبیر کل اوپک منصوب شد، سرگرم دیدار از کشورهای تولید کننده غیرعضو اوپک برای ادامه مشاوره به منظور جلب حمایت از تصمیم اخیر نشست ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) اوپک با هدف تنظیم میزان تولید در سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز و نشست کشورهای تولید کننده عضو و غیرعضو اوپک است که در ١٠ دسامبر (٢٠ آذر ماه) در وین برگزار شد.

دبیر کل اوپک در این سفر با شری دارمندرا پرادان، وزیر نفت و گاز طبیعی هند ملاقات کرد.

وزیر نفت هند در این دیدار با حمایت از تلاش های جاری اوپک برای تداوم گفت وگوی جهانی میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفت افزود که قصد افزایش نقش سازنده خود در این تلاش ها دارد.

بارکیندو هم خاطرنشان کرد: هند نه تنها به عنوان یک مصرف کننده، بلکه به صورت فزاینده ای به عنوان یک تولید کننده از اهمیت برخوردار است.

وی همچنین با بالاسوبرامانیان اشوک از شرکت نفت هند دیدار کرد که یکی از بزرگ ترین شرکت های بخش پائین دستی در این کشور به شمار می رود.

هند از وارد کنندگان عمده نفت خام در آسیا به شمار می رود و مجموع ظرفیت پالایشی این کشور  چهار میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز است.

۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۸۰۲