دیپلماسی موفق دولت یازدهم صادرات نفت را ٢ برابر کرد

دیپلماسی موفق دولت یازدهم صادرات نفت را ٢ برابر کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا پیش از برجام، اجازه فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت را نداشتیم و حتی قرار بود این محدودیت بیشتر شود، اما اکنون با دیپلماسی موفق دولت یازدهم می‌توانیم ٢ برابر این رقم را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

به گزارش شانا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دیروز (دوشنبه، ٢٩ آذرماه) عنوان کرد: کوشش ما این بوده که با اتخاذ سیاست‌های خردمندانه و متکی بر محصولات فکری حوزه و دانشگاه، کشور را از بحران اقتصادی و سیاسی که دچار آن بود، نجات دهیم.

وی گفت: دولت یازدهم موفق شد با استفاده از دیدگاه‌های نخبگان فکری و تجربه‎های مدیریتی، تنش و بحران را در روابط سیاسی خارجی کاهش دهد.

طیب نیا افزود: مذاکرات برای حل مسئله هسته‌ای که به بن بست رسیده بود به‎وسیله این دولت از بن بست خارج و به یک توافق مهم در عرصه روابط بین‌الملل بدل شد و در نتیجه این توافق، حقوق هسته‌ای ملت ایران به رسمیت شناخته شد و تحریم‌های هسته‌ای پایان یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که با پایان تحریم‌ها، توانستیم تولید و صادرات نفت خود را به پیش از تحریم‌ها بازگردانیم تصریح کرد: تا پیش از برجام، اجازه صدور بیش از یک میلیون بشکه نفت را نداشتیم و حتی قرار بود این محدودیت بیشتر شود، اما اکنون با دیپلماسی موفق دولت یازدهم می‌توانیم ٢ برابر این مقدار را صادر کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با پایان یافتن تحریم‌ها و اعمال سیاست‌های خردورزانه، بخشی از تنگناهای اقتصادی کشور پایان یافت، سال ٩٥، سالی است که اقتصاد ایران رشد بالای اقتصادی و تورم یک رقمی را با هم تجربه خواهد کرد.

طیب نیا عنوان کرد: روزی که دولت سکان اداره امور کشور را در دست گرفت رشد اقتصادی منفی و تورم بیش از ٤٠ درصد بود و این در حالی است که در نیمه نخست امسال رشد تولید ٧,٤ درصد بوده و نرخ تورم اکنون به ٨.٦ درصد کاهش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این موفقیت‌ها هنگامی می‌تواند پایدار و مستمر باشد که بازهم سیاست‌گذاران به کانون‌های تفکر در ایران یعنی حوزه و دانشگاه و دیدگاه احترام بگذارند و خرد و تدبیر مبنای تصمیم‎گیری و سیاست‌گذاری و گفت‌وگوهای اندیشمندان حوزه و دانشگاه درباره حل مسائل اصلی جامعه، محور اصلی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۸۱۹