برگزاری یازدهمین همایش صادر کنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی

برگزاری یازدهمین همایش صادر کنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی

عصر اقتصاد: یازدهمین همایش سراسری اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی روز 26 دی ماه با شعار صادرات، پیشران رونق اقتصادی  و با سرفصل هایی همچون برنامه ششم ، اصل 44 قانون اساسی و تنظیم مقررات(رگولاتوری)در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

عباسعلی اسلامی نائب رییس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی در یک نشست خبری به مناسبت یازدهمین همایش سراسری  این اتحادیه گفت:امسال یازدهمین دوره این همایش در حالی برگزار می شود که  اعضای اتحادیه صادر کنندگان فر آورده های نفت ، گاز و پتروشیمی امید دارند بتوانند در طول برگزاری همایش با دعوت از فعالان این عرصه و صادر کنندگان بخش خصوصی و همچنین مدیران دولتی ، موانع موجود در مقابل صادرات این محصولات را مورد بررسی و در رفع آنها اقدامات موثری را موجب شوند.

وی افزود:متاسفانه مقررات و قوانین دست و پاگیر در حوزه صادرات باعث شده است فعالان بخش خصوصی درگیر موضوعات فراوانی شوند که عملا بازار رقابتی در سطح منطقه  را از دست بدهند و ارقام صادراتی ارتقا لازم را پیدا نکند.

اسلامی با طرح این پرسش که اگر اآیا امر صادرات از موضوعات مهم مقامات تصمیم گیر کشور هست  یا خیر بیان کرد:قدرت رقابت تنها در شرایطی ایجاد می شود که میزان صادرات فرآورده ها بالاتر برود  و این در شرایطی است که مقررات موجود پاسخگوی نیاز های صادرکنندگان نیست و عموما برای آنها ایجاد مانع می کند.

نائب رییس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی اضافه کرد:یکی از اهداف مهم برنامه ششم کوچک سازی دولت است و هم اینک در تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که دولت هرگز تاجر خوبی نیست و این فعالان بخش خصوصی هستند که می توانند تعاملات اقتصادی را به شکل مطلوب به انجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری این همایش در پی این هدف هستیم که موضوع  فوق را در میان فعالان عرصه نفت ،گاز و پتروشیمی به صورتی جدی تر مطرح کنیم گفت:امیدواریم بدین وسیله و با کمک رسانه ها  در امر اطلاع رسانی این امر محقق شده تا قدرت رقابت  کشور برای صادرات فرآورده های یاد شده ارتقا یابد.

۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۶۷۷