ورود پاکستان به جمع تولید کنندگان کراکر نفتای آسیا

نخستین واحد کراکر نفتای پاکستان قرار است با هدف کاهش واردات در آینده نزدیک ساخته شود و این طرح بخش بزرگی از نیاز این کشور به کراکر نفتا را تامین خواهد کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پايگاه تخصصی پلاست مارت، پاکستان در نظردارد برای تامین نیاز خود و کاهش واردات، نخستین واحد کراکر نفتای این کشور را احداث کند، این مجتمع قرار است مواد خام پتروشیمی را به محصولاتی با ارزش افزوده بالا برای استفاده در طیف وسیعی از کاربردها شامل ساخت و ساز، لوازم خانگی، مبلمان، لوازم پزشکی، انواع رنگ و تجهیزات نظامی تبدیل کند.

بر اساس این گزارش، واحد کراکر نفتای یادشده از طریق پیرولیز نفتا به تولید خوراک پایه پتروشیمی می پردازد.
این گزارش می افزاید: پاکستان از سال 1947 میلادی تاکنون به دلیل در اختیار نداشتن یک مجموعه کراکر نفتا با مشکلات فراوانی در تامین محصولات پتروشیمی خود مواجه است. از طرفی وجود 9 مجموعه کراکر نفتا در هند، ظرف سال های اخیر کمک شایانی به رشد صنعتی و اقتصادی این کشور کرد.
در حال حاضر پاکستان تمام خوراک پتروشیمی مورد نیاز خود را از بازارهای بین المللی تهیه می کند. موضوعی که هزینه سنگینی را بر دوش صنایع شیمیایی این کشور و مصرف کنندگان محصولات آن ها در بازار داخلی تحمیل کرده است و انتظار می رود اولین مجموعه کراکر نفتای پاکستان چشم انداز صنعتی این کشور را به طور چشمگیری متحول سازد.
این تصمیم راهبردی به دنبال دیدار 18 عضو انجمن تولیدات شیمیایی پاکستان (PCMA) با وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات اتخاذ شد.
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۴۰۵