برنامه ریزی فروشندگان «پلی اتیلن ترفتالات» برای فصل بهار

پتروتحلیل- در ترکیه، بازار واردات پلی اتیلن ترفتالات با توجه به بازگشایی بازارها پس از تعطیلات سال نو چینی به روند روبه رشد خود ادامه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب قیمت پلی اتیلن ترفتالات با ۶٫۵ درصد عوارض گمرکی به ۱۰۴۰ تا ۱۰۵۰ سی اف آر ترکیه با ۶٫۶۵ درصد عوارض اضافی به صورت نقدی رسید.

در هند و پاکستان هم قیمت پلی اتیلن ترفتالات ۱۰۳۰ تا ۱۰۴۰ دلار در هر تن با ۳ درصد عوارض گمرکی و ۶٫۶۵ درصد عوارض اضافی گزارش شده است.در مالزی هم قیمت پلی اتیلن ترفتالات افزایش قابل توجهی داشت و به ۱۱۰۰ دلار در هر تن با ۶٫۶۵ درصد عوارض اضافی به صورت نقدی رسید.

در همین حال واردات پلی اتیلن ترفتالات ترکیه تا ۲۰ درصد در ماه دسامبر بیشتر از ماه قبل بود، آمارها نشان می دهد که واردات پلی اتیلن در حدود ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

در بازارداخلی هم قیمت پلی اتیلن ترفتالات به ۱۱۲۵ تا ۱۱۶۵ دلار در هر تن و ۱۱۵۵ تا ۱۱۷۵ دلار در هر تن به صورت نقدی FD / EX با پرداخت ۹۰ تا ۱۲۰ روزه رسیده است. این در حالی است که بازیکنان بازار انتظار دارند بازار استحکام خود را در آینده حفظ کند.

در همین حال بازیکنان انتظار ندارند که تغییرات عمده ای در بازار محلی پلی اتیلن ترفتالات رخ دهد؛ چرا که تقاضا و عرضه متعادل است. فروشندگان در حال برنامه ریزی با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار هستند و احتمالا PX (پارازایلین) و  MEG (منواتیلن گلایکول) در آسیا با افزایش روبه رو شوند.

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۳۶
تعداد بازدید : ۳۵۲