راه اندازی مگا پروژه پتروشیمی شرکت اوپال هند

شرکت اوپال تولید محصولات مختلف پتروشیمی مجتمع جدید خود را در ایالت گجرات هند آغاز کرد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت اوپال، مگا پروژه پتروشیمی خود را در منطقه داهیج ایالت گجرات هند راه اندازی کرده و تولید در تعدادی از واحدهای های این مجموعه آغاز شده است.
فعالیت واحد کراکر مجموعه یادشده با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن در سال که می تواند از دو خوراک متفاوت تغذیه کند؛  به تازگی کلید خورد و اولین محموله خود را با حجم 40 تن ارسال کرد. این مجتمع قرار بود در سال 2014 میلادی عملیاتی شود؛ با این حال به دلیل پاره ای از مشکلات نظیر افزایش هزینه ها، راه اندازی آن چند بار به تعویق افتاد.
مگا پروژه پتروشیمی شرکت اوپال در داهیج، بخشی از طرح های توسعه ای در نظر گرفته شده برای نخستین منطقه سرمایه گذاری های نفتی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی هند (PCPIR) به شمار می رود.
ساتی آنارایانا، مدیر عامل شرکت اوپال، در گفتگو با تایمز آو ایندیا (Times Of India) عنوان کرد: اوپال ظرف ماه های آتی ظرفیت تولید خود را افزایش می دهد. در حال حاضر واحد تولید پلی پروپیلن این شرکت با 50 درصد از ظرفیت خود به تولید می پردازد. اما انتظار داریم ظرف چهار ماه این واحد به حداکثر ظرفیت تولید خود یعنی 340 هزار تن در سال برسد. مجتمع تولید پلی اتیلن نیز در چند ماه آینده با حداکثر ظرفیت خود به تولید خواهد پرداخت.
شرکت پتروشیمی اوپال حاصل همکاری شرکت سهامی خاص نفت و گاز طبیعی (ONGC)، شرکت گیل و شرکت دولتی نفت گجرات است.
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۳۷۸