بهره برداری از مخازن 11 میلیون لیتری ذخیره فرآورده

بهره برداری از مخازن 11 میلیون لیتری ذخیره فرآورده
با پایان عملیات اتصال خط لوله ورودی 16 اینچ فرآورده شهدای تنگ فنی - شهید قلندری (پل بابا حسین) بهره برداری از دو مخزن 11 میلیون لیتری ذخیره فرآورده نفت خام امکان پذیر شد.
مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان، افزایش مانور عملیاتی انتقال انواع فرآورده های نفتی جنوب به شمال در مرکز انتقال نفت شهید قلندری (پل بابا حسین) و استان لرستان را از مزایای احداث این مخازن ذخیره فرآورده برشمرد.

قاسم یارمحمدی تاکید کرد: پروژه احداث دو مخزن با سقف های ثابت و شناور برای فرآورده های نفت سفید، بنزین و نفت گاز از سوی اداره مهندسی و طرح های شرکت خطوط لوله تعریف و اجرا شد که با بهره برداری از آنها، فرآورده ارسالی جنوب به شمال کشور در مرکز انتقال نفت شهید قلندری (پل بابا حسین) ذخیره می شود.

وی تصریح کرد: بهره برداری از این مخازن و ذخیره انواع فرآورده های نفتی، علاوه بر پشتیبانی استان لرستان و شهر خرم آباد، گام موثری در انتقال پایدار فرآورده جنوب به شمال کشور محسوب می شود.

به گفته یارمحمدی، پس از 18 ساعت توقف خط 20 و 16 اینچ شهدای تنگ فنی به مرکز انتقال نفت شهید قلندری (پل بابا حسین)، عملیات اتصال خط به مخازن ذخیره فرآورده به پایان رسید.

به گزارش شانا، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان، یکی از مناطق یازده گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که به وسیله مراکز انتقال نفت تنگ فنی، آسار، پل بابا حسین، افرینه، تاسیسات خرم آباد و دره شهر وظیفه انتقال نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های اراک، تهران، کرمانشاه و تبریز همچنین انتقال فرآورده های تولیدی وارداتی از جنوب به شمال کشور را به عهده دارد و سوخت مصرفی استان لرستان و استان های همجوار را تأمین می کند.
۴ مرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۷۹