کامنت های جالب خبر ساخت نفتکش ایرانی در الجزیره

کامنت های جالب خبر ساخت نفتکش ایرانی در الجزیره
امروز شبکه خبری الجزیره گزارشی درباره ساخت نخستین نفتکش ایرانی منتشر کرده که بیشتر از همه کامنت های مخاطبان در ذیل آن جالب توجه است.
 

خبرگزاری مهر - گروه ایران در جهان: شبکه خبری الجزیره امروز خبری با عنوان ساخت نخستین نفتکش ایرانی منتشر کرده و با چاپ تصویری اعلام کرد که ایران در نظر دارد با تولید این نفتکشها تحریمهای غرب را دور بزند.

در این گزارش به ویژگیهای نفت کش ایرانی اشاره شده و آمده است: ونزوئلا  تقاضا کرده که ایران 4 فروند نفتکش در قراردادی به ارزش  230 میلیون یورویی برای این کشور بسازد.

الجزیره در ادامه تاکید می کند: ایران هم اکنون نخستین کشور در منطقه محسوب می شود که نفتکش تولید می کند. علاوه بر آن ایران هم اکنون ناوگان بزرگی از نفتکشهای خریداری شده از کره جنوبی و چین دارد.

اما نکته جالب این خبر در نظرات کاربران عرب که در ذیل خبر مشاهده می شود نهفته است، فردی با نام کاربری combo این نکته را مطرح کرده که "موتور نفتکشها باید ایرانی باشد نه بدنه آن!" این در حالی است که در خبر الجزیره اشاره ای به خارجی بودن موتور نفتکش موردنظر نشده است.

فرد دیگر به نام "سمیر" نظرات برخی کاربران علیه ایران را نشانه "جهل و کینه" آنها دانسته و تاکید می کند: کینه از جهل و نادانی سرچشمه می گیرد. ما جز خیر از ایران چیزی ندیده ایم و به همین خاطر است که این کشور در حال پیشرفت است. البته برای برخی متاسفانه دشمن نخست اسرائیل نیست، بلکه ایران است. کسانی که زمانی می گفتند ایران واسرائیل دوست هستند حالا کینه هایشان بر ملا شده است.

کاربر دیگری از کانادا با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تاکید می کند: با وجود اختلافی که با ایرانیان در مذهب داریم اما نباید نسبت به آنها بدبین و کینه جو باشم.

"امجد سامر محمد" از آمریکا نیز تاکید می کند: به برادران خود در خلیج فارس می گویم که ایران کشوری است که با وجود تحریمها دائما در تلاش برای پیشرفت است. آنها هم اکنون در صنعت و تولید پیشرفت کرده اند و از آنچه تولید کرده اند مصرف می کنند. خداوند نیز به شما (اعراب حاشیه خلیج فارس) همانند آنها روزی داده، اما آنها از نفتشان برای پیشرفت استفاده می کنند در حالی که شما همه نیازهایتان را وارد می کنید.

کاربری از کشور آفریقایی غنا نیز به نوشتن این روایت بسنده کرد که "اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.

البوزیدی کاربر دیگر از تونس نیز تاکید کرده است : ملت تونس به نهضتی که ایران در صدور فناوری و علم آغاز کرده افتخار می کند و ما برای آنها که با تحریم دشمنان روبرو هستند جز دعا کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم.

۴ مرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۰۴۲