آمادگی کامل واحدهای HSE پتروشیمی ها برای بحران های احتمالی

آمادگی کامل واحدهای HSE پتروشیمی ها برای بحران های احتمالی
تدابیر لازم برای مواجه با حوادث احتمالی بر اثر بارندگی در عسلویه پیش بینی شده است و کلیه مجتمع ها درحال تولید هستند.
علیرضا نریمان نژاد رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی دقایقی قبل درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: با توجه به بارندگی های شدیدی که در جریان است، خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده و اتخاذ تدابیر لازم تاکنون هیچ کدام از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس( عسلویه) با مشکلی مواجه نشده اند.
وی افزود: طرح ها و پتروشیمی های منطقه عسلویه هماهنگی های لازم را با فرماندهی ارشد HSE منطقه برای مقابله با سیل و یا طوفان های احتمالی دارند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز پیشتر درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که برای جلوگیری ازحادثه های احتمالی درپی تغییرات جوی ، تمامی مدیران ارشد شرکت های پالایشی و پتروشیمی درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور خواهند داشت، اظهارکرده بود: با توجه به حساسیت تامین یوتیلیتی واحدهای پتروشیمی در منطقه،جلسه های مستمری با مدیرعامل پتروشیمی مبین برگزار شده است.
مهدی یوسفی گفته بود: از هفته گذشته جلسات مستمری با واحدهای HSE درون سازمانی و برون سازمانی جهت هماهنگی و پیش بینی های لازم برگزار شده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران با حضور مدیران ارشد مجتمع های گازی و پتروشیمی و نیز مسئولان ارشد شهرستان عسلویه جهت هماهنگی بیشتر برای مواجهه با طوفان و سیل احتمالی در منطقه ویژه گفته بود: تمامی مسائل احتمالی در این جلسه بررسی، مصوب و به صورت شفاهی و کتبی به سازمان ها و شرکت های موجود در منطقه ابلاغ شده است ضمن آنکه نکات ایمنی و ضروری از طریق پیامک به مدیران کمیته بحران و HSE شرکت های فعال در منطقه ارسال می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه هشدارهای مکرری به شرکت های گازی و پتروشیمی در منطقه جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی به واحدهای فعال داده شده است، اظهار کرده بود: تمامی مسیل ها و مسیرهایی که احتمال سیل گیری دارند 24 ساعته چک و اصلاح می شود.
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۴۸۳