صنعت پتروشیمی می تواند شعار امسال را محقق ‌کند

صنعت پتروشیمی می تواند شعار امسال را محقق ‌کند
نایب رییس اول کمیسیون انرژی بر توجه مجلس و دولت به صنعت پتروشیمی در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تاکید کرد و گفت: برای تحقق شعار امسال، باید صنعت پتروشیمی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
حسین امیری خامکانی درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به دارا بودن ظرفیت های مطلوب برای توسعه ازجمله بخش هایی است که در زنجیرۀ ارزش صنعت نفت باید در راستای ایجاد ارزش افزوده توسعه پیدا کند. 
وی با اشاره به نام‌ گذاری سال جاری و لزوم توجه ویژه به مقوله تولید و اشتغال تصریح کرد: بخش های مختلف صنعت پتروشیمی و به خصوص صنایع تکمیلی، می تواند در اشتغال کشور تحرک ایجاد کند و بدون تردید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش، صنایع پایین دست پتروشیمی می تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد و در واحدهای کوچکتر در کل کشور باعث رونق اشتغال و تولید شود.
نایب رییس کمیسیون انرژی با تاکید برحمایت کمیسیون انرژی مجلس از صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: درصنعت پتروشیمی باید قیمت تمام شده تولید کاهش و بهره وری و کیفیت افزایش یابد تا محصولات پتروشیمی ایران توان رقابت با سایر رقبای جهانی را داشته باشد.
امیری خامکانی تصریح کرد: در مجلس تلاش کردیم، احکامی بیاوریم تا دولت، قیمت خوراک را به گونه ای تعیین کند که محصولات پتروشیمی در بخش صادرات توان رقابت با محصولات دیگرکشورها را داشته باشند وخوشبختانه دولت و وزارت نفت هم توجه خاصی به این صنعت دارند و روند توسعه شتاب رو به جلویی داشته است.
وی یادآور شد: در بخش خصوصی و غیر دولتی توانایی فنی و مهندسی خوبی وجود دارد و با وجود نیروی انسانی توانمندی که در این صنعت فعال هستند، پتروشیمی درسالیان گذشته رشد کرده است و همین امر یعنی دارا بودن نیروهای کار آمد و متخصص مزیتی ارزشمند برای صنعت پتروشیمی کشورمان به شمار می رود.
نایب رییس کمیسیون انرژی با اشاره به فراوانی گاز در کشور، گفت: در راستای سیاست های کلی، بر ایجاد ارزش افزوده تاکید شده است. با توسعه صنعت پتروشیمی می توانیم به جای خام فروشی و صادرات گاز، خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها را تامین و برای کشور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال کنیم.
امیری خامکانی افزود: در سال جاری دولت با توجه به شعار سال باید تسهیلات ویژه ای در تمامی بخش ها قائل شود و یکی از بخش هایی که قطعا باید مورد توجه دولت در تحقق شعار سال قرار گیرد، صنعت پتروشیمی است. 
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۵۵۵